PROOVISÕIT: Mazda 3 - nii šikk ja vaikne, kuid loodab suurele müügiedule
Mazda kompaktauto eelmine mudel sai esmakordselt nimeks lakoonilise "3", mis ei seganud tal lausa kümme aastat tootmises olla. Tõsi, mudelivärskendust tehti kolm korda: 2006., 2009. ja 2011. aastal. Mullu kevadel oli aeg lõpuks järeltulija saabumiseks küps. Nüüd on auto Eestiski müügil. Proovisime, kas tal on eeldusi eelkäija kümnemiljonilist müügiedu korrata.
• Sedaan on elegantsem, ...
• ... luukpära praktilisem
• Hea heliisolatsioon
Välimus
Uus "kolm" on kujundatud firma Kodo-stiilis ja sarnaneb vägagi keskklassi mudeliga Mazda 6, eriti sedaanina. Sarnasus "kolmele" kindlasti kahjuks ei tule, kuidas see "kuue" müügiarvudele mõjub, näitab aeg. Igatahes mõjub auto hoogsa, isegi sportlikuna.
Suurust on tal omajagu -- telgede vahe kasvas 2700 millimeetrini. Pikkus jäi samaks (luukpäral 4460 ja sedaanil 4580 mm), laiust lisandus 4 sentimeetrit (nüüd 1795 mm), kõrgus aga kahanes 20 mm võrra.
Eelmine Mazda 3 oli üks esimesi kompaktautosid, kes nägi sedaanina kenam välja kui luukpärana, ja uus mudel on seda joont jätkanud. (Mitte et luukpärakere kuidagi inetu oleks).
Siseruum
Seestpoolt on uus "kolm" silmale sama hea vaadata kui väljast. Lihtne ja elegantne kujundus harmoneerub korralike materjalidega ning koostetöö kallal viriseda ei anna.
Armatuurlaualt leiate õige vähe lüliteid, nende asemel töötavad armatuurlaua keskel asuv puutetundlik ekraan ning kesktunnelile paigutatud pööratav-vajutatav juhtnupp.
Viimase ümber asuvad mõned täiendavad nupud, sealhulgas audiosüsteemi helitugevuse regulaator, mis osutub üllatavalt mõistlikuks lahenduseks. Üldse ei saa juhtimisseadmete käsitsemise intuitiivsusele midagi ette heita.
Näidikuploki keskel ilutseb suur hästiloetav spidomeeter, sellest vasakul paikneva LCD-tahhomeetri välimusega seevastu peab veidi harjuma.
Loe pikemalt whatcar.ee leheküljelt