Mistõttu ei tasu imestada, et Renault’ poolt kaheksa aasta eest turule toodud odavmarki Dacia on saatnud pidev edu. Esmamudelile, sedaankerega Loganile liitus peagi seitsmekohaline mahtuniversaal Logan MCV.

• Tagasihoidlikum kujundus kui Lodgyl
• Erk ja elastne diiselmootor
• Dacia-tüüpilised hinnad

Ja nüüd on Dacia otsustanud turgu täpsemalt jagada. Seitsmekohaline mahtuniversaal kuulub nüüdki valikusse ja kannab nime Lodgy (tema proovisõidukirjeldust saate vaadata siit). Vähem rahvast ja rohkem kraami veab aga „Muhvi-autode“ perre lisandunud Dokker, kes hakkab konkureerima Citroën Berlingo, Fiat Doblò ja Peugeot Partner Tepeega, kuid ka kontsernikaaslase Renault Kangooga. Missugused on tema võimalused?

Välimuselt on Dokker märksa argipäevasem kui tema paljumõnitatud sõsar Lodgy. Konkurentiga ühekõrgune – umbes 180 cm --, kuid viis sentimeetrit kitsam, tundub ta lausa kahekorruselisena ning isegi lühemana kui tegelikud 436 cm. Disainiimega ei ole tegu, kuid ka Autolehe inetuse-edetabelitesse Dokker pürgida ei saa.

Eks sedasorti sõidu- ja veoauto hübriidi puhul olegi sisemus välimusest tähtsam. Ja sisemust Dokkeril jätkub. Ruumi on lahedalt nii esi- kui tagareas. Eriti pearuumi. Ka indiaanipealiku sulgedega peaehte tarvis. Pisut küünarnukitunnet võib küll tekitada kolmekesi tagaistmel viibimine. Esiistmed näevad üsna taburettide moodi välja ja ega sealt erilist külgtuge tulemas olegi. Kuid kõrge isteasend ei väsita jalgu ning puuduv külgtugi laseb istujal väsimuse vältimiseks asendit muuta.

Tuuleklaasi kohale paigutatud riiul (alates Ambiance-varustustasemest) on ülimalt praktiline. Nähtavus on ette ja külgedele väga hea, tahapoole hea isegi ebasümmeetrilistest tagaustest hoolimata.

Dacia kui odavmark peab kõikjal kokku hoidma, ja seda on Dokkeri kabiinis ka märgata. Samas pole tehtud sääraseid kärpeid, mis juhti või sõitjaid ärritaksid. Nii leiate laest üheainsa lugemislambi (kaassõitja oma, muidugi. Milleks juhile seda vaja?) ja turvavööde kõrgusregulaatoreid ei kata ükski ilustav plastpaneel.