SYMi rollerite Eestisse toomisega tegelev Tanel Leppund ning kaaslased, kelle nimesid praegu veel välja ei öelda, on mopeedi ehitanud juba paar aastat. Täiesti küpse tooteni jõudmine võib võtta veel sama kaua, kuna vaja on hankida tüübikinnitus, samuti plaanitakse koostööd inseneride ning üliõpilastega, leidmaks kõigile esile kerkivatele küsimustele mõistlikud lahendused jne. Tüübikinnituse saamisel loodetakse Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse abile. Protsess on suhteliselt kulukas ning sellega tuleb tegeleda Soome laboratooriumites, kirjutab Tarkade Klubi.

Idee luua munakujuline ning esmapilgul küllaltki ebamaise välimusega mopeed tekkis ühel tiimiliikmeist, kes peab igapäevaselt mööda Pirita teed kesklinna suunas sõitma. Milleks kulutada ummikuterohkel teekonnal tohutul hulgal kütust, kui võiks kasutada midagi väikest, kerget ja ökonoomset? Kulub ju tavapärasel mopeedimootoril, mis prototüüpi edasi viib, saja kilomeetri läbimiseks vaid 1,5 kuni 2 liitrit kütust, autol linnaoludes tavaliselt 7–8 liitrit. Samas sarnaneb kolmerattalise mopeedi kardi või bagi istet meenutaval juhiistmel tehtav töö pigem sellega, mida teed autoroolis, kui sellega, mida tehakse rolleri sadulas. Tulevikus hakatakse lisaks töötama selle kallal, kuidas teha rollerist hübriid- ning elektrivariante.

Ajakirja Tarkade Klubi viimases numbris
- Ringkäik uues AHHAA keskuses

- Saada koosolekule avatar

- Mis on netipetturite nipid?

- Kas kalad tunnevad valu?

- Esimene arvuti valmis Saksamaal

- Eesti kolmerattaline mopeed

Väga atraktiivne on sõiduki hind. Kui kõige kallim meil saada olev kaherattaline mopeed maksab 3000 euro ringis, siis praegu veel nimetu kolmerattaline sõiduriist võib hakata maksma 2000 ja 3000 euro vahel. Turvalisus, tõsi, on neil kahel võrreldamatult erinev. Kolmerattalist mopeedi ümbritseva turvaraami pärast võib nii mõnigi lapsevanem valida oma võsukesele kaherattalise asemel pigem selle sõiduvahendi. Loomulikult ei pruugi olla tegu vaid kuni 18aastaste sõiduriistaga. Motomessil MOMA, kus sõiduk väljas oli, tundsid selle vastu huvi ka keskealised ning vanemad inimesed. Leidub ju hulk neid, kellele autot juhtida ei meeldi ja kes ei tunne end ka kahel rattal turvaliselt, kuid kellel on sõiduriista siiski vaja.

Kolmerattaline mopeed on mõistagi maiuspala neile, kes armastavad liigelda stiilselt. Mopeedidest on veel stiilsem ehk vaid ajalooline Vespa, mille kümnetest variatsioonidest, tõsi, vaid kaheksa tänapäeva Eestis mopeedideks klassifitseeruksid. Kolmerattalise kerepaneele saab tellida erinevas värvis, prototüübi mootor on kahetaktiline, sama raam on aga lihtsasti varustatav ka neljataktilise mootoriga.

Tehnilised andmed
Prototüüp (nimi salastatud)

Mootor: kahetaktiline, 1 silinder

Võimsus: 2,5 kW

Tühimass: 120 kg

Kiirus: kuni 45 km/h

«Tee seeriatoodanguni ei ole küll lihtne,» ütleb Leppund, «aga ka mitte võimatu.» Osa teest on veel käia ning Leppund loodab, et ta leiab sel teel toetajaid. See, kus sõidukit tootma hakatakse, on veel lahtine: tuleb otsustada, mis tehakse alltöövõtuna, mis mitte. Mopeed on suunatud välisturgudele. Kontaktid on Leppundil olemas 27 erinevas välisriigis, millest näiteks Soome jaoks on mõttes luua ka talvise varustusega mudel, millel saanilint ning jetisuusad.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!