19.01.2004, 21:55
Phaetoni mootor Audis
Audi uus lipulaev kosus tänu uuele mootorile 30 hj ja 20 Nm võrra — nüüd on neid vastavalt 450 hj ja 580 Nm. Kuueliitrine, aga küllaltki lühike W-12 on põhimõtteliselt sama kui Volkswagen Phaetonil kasutatav.
Nüüd on Audil vast tõesti põhjust mudelit A8 L nimetada maailma sportlikemaks luksussedaaniks. Tuleb ju 100 km/h paigaltstardist kätte kõigest 5,2 ja 200 km/h 17,4 sekundiga. Hetkeni, kus kiirusepiirik 250 km/h juures tööle hakkab, kulub 30 sekundit.
Mootori paindlikkus öeldakse ülivõrdeid väärivat, seda kinnitab muide ka tema pretsedenditult lame momendikõver — vähemal 95% maksimaalsest momendist on saadaval vahemikus 2300–5300 p/min! Näete, mida ikkagi tähendab suure töömahuga normaalselt hingav mootor. Käigukast on loomulikult kuuekäiguline ja Tiptronicuga varustatud, selle sportprogramm laseb mootoril enne ülesvahetusi kõrgemate pööreteni jõuda.
Muidugi ei loobutud nelikveoskeemist, õhkvedrustus kuulub samuti põhivarustusse. Auto tunneb juba eemalt ära kunagistele 16silindrilistele Auto Unionidele vihjavast püstjast võrest, maailmas esmakordselt pruugitakse energiasäästlikke valgusdioodidega päevatulesid.