Ametlikult eksporditi neid haruharva, indeksi R33 all tuntud 1995. aasta mudelit näiteks Suurbritanniasse umbes sadakond. Aga juba sellegi auto tagasihoidliku kesta all leidus 280 hj mootor, iselülituv nelikvedu ning tagarataste elektriline rooliajam, mis rattaid kriipsu võrra pööras. Nüüd, kaks põlvkonda hiljem, kui mudelil R35 loobutakse nimest Skyline, lisatakse tervelt 200 hj ning antakse sõidukile ka superauto vääriline kujustus, on GT-R saamas Nissani maailmaautoks.

Tähis üliautode ajaloos Ferrari F430 võimsusklassi jõudmine enne Toyotat ja Hondat on fakt, mis teeb ajalugu. Meenub, kuidas ma 38 aastat tagasi elasin kaasa „tiigrihüppele”, mis sünnitas tagasihoidlikust Datsun Fairlady 2000-st fenomenaalse, britte nende trumpalal põrmustava sportkupee Datsun 240Z. Populaarse klassi sportautoehitus ei olnud pärast vormi, sisu ja hinna sellist uut kooskõla enam kunagi endine.

GT-R kujuneb kahtlemata verstapostiks Jaapani üliautode ajaloos. Mõeldud on kõigele: parimad mehaanikud koostavad mootoreid ja käigukaste kliiniliselt puhastes ruumides nagu Aston Martini juures. Lõppmontaažiks on muust tootmisest eraldatud hall. Kere kaetakse hoolika värvimise järel kahe lakikihiga ja poleeritakse käsitsi. Autode ülevaatus ja järelhäälestamine toimub pärast 1000 km läbimist. Erikoolituse saanud mehaanikud võivad sõidufriike rõõmustada isegi esirataste meelepärasemana tunduvate seadenurkadega! Klassikalise kvaliteetauto kõik tunnused on järelikult olemas ja enamgi veel. Madala õhutakistusteguriga 0,27 kere koostatakse terasest, alumiiniumist ja süsinikplastist ning paistab silma sellega, et ei tekita suurel kiirusel autot „kergeks” muutvaid tõstejõude. Kokkupõrkel on kere jalakäijale ohutum, kuna pürotehniline ajam kergitab mootorikatet, tekitades hetkega deformatsiooni¬tsooni.

Heast-paremast pungil Iga tõeline GT (Gran Turismo) ehk suurturismiauto (kallis sõiduk suurte vahe¬maade katmiseks eriti kiiresti, mugavalt ja ohutult) algab kõrgtasemel mootorist. Nissani hinnatud VQ-seeria V-6 on sel puhul ulatuslikult ümber ehitatud ja detailid on hinnalisemad, et eelseisvale valule vastu panna. Saavutatud on enne¬olematu võimsuse kombinatsioon väga puhta heitmega. Seda väärtuslikku tulemust püüavad insenerid kiivalt kaitsta mootori elektroonikaplokiga manipuleerijate vastu, kes lisavõimsust taga ajades jõuallika tingimata „räpaseks” muudaksid. Kaua see plokk muukimiskindel püsib, on iseasi. Ühtlasema kaalujaotuse huvides on mootor nihutatud 2/3 ulatuses esitelje taha, aga käigukast asub tagatelje juures. Sellist lahendust pruugiti kiiretel autodel juba enne Teist maailmasõda, küll on see aga maailmauudiseks nelikveo puhul. Robotiseeritud, kahe siduriga käsikäigukast kindlustab välkkiired käiguvahetused, mis on auto eeskujuliku dünaamika üks eeldusi. Keeruline nelikveoskeem jaotab momendi hetkevajadusest lähtudes automaatselt. Juhil on võimalus valida kolme mootorit, jõuülekannet ja veermikku mõjutava sõidurežiimi vahel. Valitsa asendis R on võimalik välja sõita parimad ringiajad, kuna vedrustus on siis kõige jäigem, mootor kõige erksam ja käiguvahetused käivad ülikiirelt. Juba Skyline’e viimistleti Saksamaal, katsetajate poolt maailma parimaks hinnatud looduslikul ringrajal Nürburgringil. Üliraske ringi läbimise ajaga 7 minutit ja 35 sekundit lööb GT-R nüüd nii kolmandiku jao kallimat Porsche 911 Turbot kui ka näiteks kordi hinnalisemat Mercedes-Benz SLR McLarenit. Umbes 930 000 krooni maksva auto hinna ja ringiaja suhet nimetab peainsener Mizuno õigusega maailmarekordiks. Seda sõidukit kui Nissanile nii vajaliku haloefekti tekitajat on võimatu üle hinnata.

Nissan GT-R
Mootor: V-6, 3799 cm³
Võimsus: 480 hj
Käigukast: 6-käiguline robotkäigukast
Telgede vahe: 2780 mm
Gabariit: 4655x1895x1370 mm
Tühimass: 1740 kg
Kiirus: 310 km/h
Aeg 0-100 km/h: 3,6 s
Kütusekulu: 12,2 l/100 km