Kõige tähtsam ja suurem uuendus puudutab mängimisele kuluvat aega. EA otsustas millegipärast, et kõige õigem on inimesi võimalikult pikalt liimil hoida. Võidusõite ei anta mitte kohe ette, vaid need tuleb üüratult suurest linnast ise üles otsida. Mugavuse huvides eksisteerib GPS, mis tähendab sõitmist totralt viskleva noolekese tujude järgi. Mõttekam oleks olnud see välja jätta ja GPSi aktiveerimisel soovitud siht lihtsalt ainsaks kaardile märgitud punktiks jätta. Inimene on ju laisk ja jälgib ikka mugavuse mõttes seda kena, kuid kohati eksitavat noolekest.

Põhimõtteliselt peaks saama sõite ka ühest nimekirjast valida, kuid see tundus liiga igav. Pealegi tuleks siis ikkagi poodide leidmiseks niisama ringi vurada. Õnneks on ühesuguse suunitlusega putkasid rohkem kui üks. Mis on loomulikult väga mõistlik — ei taha mõeldagi, kui tüütu oleks pidevalt läbi terve linna sõita, et lihtsalt äsja saabunud kapotikaas või valuvelg ära näha. Neid viimaseid ja paljusid muid tilulilusid antakse uute kioskite leidmise ja teatud arvu reputatsiooni-punktide kogumise eest. Kui oled veel eriti tubli, pääsed ajakirjanduse ahnete lõugade vahele, mõni tibi üpris lahtiriietatult su autot katmas. Ei midagi erilist. Pealegi on fotograafid enamasti ääretult närvilised ning lubavad lesta tõmmata, kui pildistatav mõne minutiga neil kaadris ei ole.

Veel ühe möödapääsmatult tähtsa asjana mainin maasturite lisandumise Hummer 2 ja muude selliste näol. Mis on kahjuks üpris väikese väärtusega — nende juhtimine oleks ka siis lihtsam, kui see meenutaks Vice City nelja katkise kummiga sõiduki kontrollimist. Või siis olen mina piisavalt osav, et taoliste hiiglastega üksnes teeservi noolida. Seega jäin ilusamate-kiiremate, sealjuures ka juhitavate automobiilide juurde — Nissan Skyline, Audi TT jm. Valik peaks sedapuhku küllaltki suur olema.

Enda võistlusauto kujundamiseks lubatakse muide miljoneid erinevaid välimusi, mis on nullide pika rea järgi küll palju, kuid tähendab ilmselt kasvõi ühe kleepsu poolest erinevaid kompositsioone. Aga ega tuunimisvõimalused seepärast väikesed ole — eriti vinüülide osas, küllap EA meelest auto peamiselt vinüülidest koosnebki. Aga miks ei panda rõhku pigem erinevate osade leiutamisele? Näiteks taga- ja esitulesid võiks küll suurem valik olla. Vinüüle leiame samas sadu erinevaid, mis viib auto välimuse kujundamises rõhu sunniviisiliselt vinüülile, mida ise üritasin üldse vältida. Ennem valiks ma enda sõidukile tagatulesid 200 erineva hulgast.

Vastkaunistatud sõiduriistaga tänavale jõudes ei leidnud ma seal vastu vuramas ainsatki ennenägematut sõidukit. Mis sest, et nüüd võib seal oma verivaenlasi kohata ja nendega Outruni sildi all võistelda (vastasest tuleb suvaliselt kihutades piisavalt kaugele ette saada). Tsiviilisikud kannatavad aga mingi tõsise maania all, mis sunnib tervet linna ühesuguste autodega sõitma. Need on kusjuures samad, mis esimeses osas. Põrandaalused on nende kõrval ilmselt seadusekuulmatud veidrikud, kes sõidavad ehitud autodega, mis säravad kui juudi jõulupuu, millel ripub hulgaliselt Vegase neoonreklaame.

Kihutada saab ka nö puhtal ringrajal, kus tsiviilisikud ees ei koperda. Kui sellele lisada mõõdukas võimalus masinat timmida, meenub mingil määral Gran Turismo PlayStationilt. Üpris sarnane, ainult et NFS:U2 elab ainult öösel. Vampiirid ilmselt päevavalgust kardavad. Kusjuures, kohati sajab isegi vihma! Ei tea, kas nendele ülimuutlikele ilmastikutingimustele saame Underground 3-s lisaks lumesaju või koguni udu? (Mitte, et vihm midagi muudaks, sõidutee sellest igatahes libedamaks või veel enam peegeldavaks ei muutu.)

Üpris kummaline oli minu jaoks veel, et 68% juures pärast ühe sõidu lõpetamist ütles programm: „You have completed the game!” Lisades, et kõik jupid on nüüd kättesaadavad ja sõidud sõidetud. Aga mis on siis see ülejäänud 32%? Pealegi olid endiselt lukus Wide Bodykit’id ja veel paar jubinast. Millegipärast arvan, et see tuleb EA harimatusest mittelineaarse mängu loomisel. Ilmselt ei arvestatud, et kõik ei otsi esiteks üles peidetud sõite, mille salapärasusest ja teadmata asukohast mingi räppar aeg-ajalt telefoni teel jutustab. Leidmata sõidud saab siiski ära teha garaažis leiduva maailmakaardi vahendusel.

Võrguosast väärib märkimist ainult Restart-nupukese lisandumine, tänu millele ei pea enam sõitu lõpetades tagasi sobivat tuba otsima minema, kui tahad uuesti proovida. Vähemalt mingisugusele liigse sebimise vähendamisele on mõeldud.

Kokkuvõtvalt sõnaks, et vaatamata kohatud tobedustele ei ole tegemist nii nigela ralliga kui mu negatiivsest toonist paista võib. Muusikavalik, mis peaks kõrvu paitama ja kihutamisele mõnusat tempokust andma, pole kahjuks samuti kõige parem. Kuid kruvide kruvimine, masinatest viimase väljapigistamine ja kihutamine on kõik kenasti üheks maitsvaks pitsaks kokku küpsetatud. Uus toores vorm tõi lihtsalt posu möödapanekuid. Muuseas lisati sinna kogemata ka mädanenud seeni, mis aga tekitavad värvilisest ja siiruviirulisest virrvarrist pärast esimest läbimist kiiresti tüdimuse ning hüvastijätu uninstalli näol.

EA Canada, kirjastas EA Games
Tugi: 1-4 (LAN), 1-6 (Internet), PIII-933, 256 MB RAM, 2 GB kõvakettaruumi, 8x CD-ROM, 32 MB kiirendi (GeForce2 või parem), Windows 98/98SE/Me/2000/XP