Uus Mazda2 on selles suhtes uueks verstapostiks — eelkäijast peaaegu 100 kg kergem uus mudel, mis pakub sellele vaatamata varasemast suuremat ohutust ja sõidunaudingut, näitab, et iga uus mudel ei pea vanast ilmtingimata raskem olema. 60% kaaluvõidust saavutati insenertehniliste lahenduste arvelt, nagu näiteks optimeeritud konstruktsiooniga kere, mille juures on kasutatud tugevat ja ülitugevat terast — see muudab kere kergemaks, jäigemaks ja kokkupõrkekindlamaks, selgitab Mazda oma pressiteates. 20% kaaluvõidust võib kirjutada varustuse juures tehtud muudatuste arvele ning ülejäänud 20% on saavutatud sõiduki väliste mõõtmete vähendamise teel. Mazda2 insenerid kasutasid sõiduki kaalu vähendamiseks järgmisi võtteid:

• kasutasid kere kaalu vähendamiseks (ja tugevamaks muutmiseks) ning hingede tugevdamiseks tugevat ja ülitugevat terast;
• lühendasid tagavedrustuse tagumist hooba ja võtsid eesmiste hoobade juures kasutusele avatud läbilõike põhimõtte;
• tegid mootorikatte kinnitusmehhanismi väiksemaks ja hinged õhemaks;
• eemaldasid jalgealuse katalüsaatori (1,3-liitrisel mudelil);
• paigutasid õhuvõtuava
radiaatorikatte peale (kõrvaldades vajaduse resonaatori ja deflektori järele);
• lühendasid kaablikimpusid;
• asendasid ustes paiknevate kõlarite magnetid neodüümist magnetitega ja võtsid kasutusele ühest tükist koosneva plastmasskorpuse;
• vähendasid sõiduki pikkust 40 mm ja kõrgust 55 mm võrra.

Need kaalu vähendavad meetmed teevad uuest Mazda2-st kütusekulu ja CO2 emissiooni osas tõelise teenäitaja, sest sõiduki kütusekulu on B-klassi autode seas üks madalamaid (standardvõimsusega 1,3-liitrine bensiinimootor tarvitab kombineeritud tsükli puhul kõigest 5,4 liitrit kütust 100 km kohta) ja CO2 emissioon on ainult 129 g/km