Seejärel algas Elise’i ja Exige’i kohandamine USA heitmenormidega kooskõlas oleva mootoriga, milleks valiti 1,8-liitrine Toyota 2ZZ-GE VVTL-i. Kuuekäiguline käigukast C64 selle juurde võeti samuti Toyotalt.

Mootorijuhtimise viimistles Lotus ise ja tulemuseks saadi võidusõidumootori-laadsed karakteristikud. Näiteks saavutatakse suurim pöördemoment 181 Nm 6800 pöördel ja suurim võimsus 141 kW / 192 hj 7800 pöördel minutis! Maksimumpöörete piirik lülitub püsivail režiimidel 8000 juures, käiguvahetusteks üles lubab aga kruvida pöörded 8500ni. Kui mootor veel soe pole, kahandab piirik pöörded 6000ni.

Sisuliselt väike võistluskupee sai ka Lotuse viimistletud käiguvahetusmehhanismi, mis teeb käigult käigule minekud eriti kiireks ja sujuvaks. Kuna auto on väga kerge (875 kg lisavarustuseta), on erimass erakordne — 4,56 kg/hj. Pole siis ime, et 0–100 km/h saavutab auto 5,2 ja 0–160 km/h 13,2 sekundiga. Suurim kiirus küünib 237 km/h-ni, keskmine kütusekulu on 8,8 l / 100 km.