Olgu hübriid välimuselt milline tahes, üks ühine joon ühendab neid kõiki – kaks jõuallikat, mis tagavad koostöös väikese kütusekulu ja madala emisiooni.

Hübriidsõidukite energiakombinatsiooniks on üldjuhul bensiinimootori ja elektrimootori kooslus, kuid olemas on ka diisel- ja elektrimootoriga variandid. Selline lahendus võimaldab täishübriidsõidukil töötada kolmes eri režiimis – ainult elektrienergiaga, ainult sisepõlemismootoriga või kahe jõu kombinatsioonina. Seda, millist mootorit kasutatakse sõltub sellest, millises sõiduetapis ollakse – kas sõitu alustatakse ja kiirendatakse, aeglustatakse ja peatutakse või ollakse teel ühtlasel kiirusel.

Näiteks paigaltvõtul ja väikesel kiirendusel sõidab hübriidsõiduk tavaliselt vaid eletrimootoriga, kütust ei kulu üldse ja CO2 emissioon puudub. Keskmistel kiirustel töötavad optimaalselt nii elektri- kui sisepõlemismootor, kusjuures elektrimootor teeb ära enamiku tööst. Suuremal kiirusel võtab sisepõlemismootor töö sujuvalt üle, vajadusel pakub elektrimootor lisajõudu (näiteks kiirendamisel). Aeglustamisel seisatakse bensiinimootor ning täishübriidajami generaator laeb samal ajal veojõuakut.

Kõige lihtsam on sellist kahe mootori vahelist koostööd selgitada tandemratta näitel. Oletame, et üks sõitja on elektrimootor ja teine sisepõlemismootor. Sõitu alustades teeb tööd ainult esimene sõitja – elektrimootor. Tavapärase sõidukiiruseni jõudes alustab vajadusel tööd ka bensiinimootor ning sõidetakse koos, säilitades sealjuures optimaalse tasakaalu. Kiirendamisel on mõlemad mootorid – ratturid – täisvõimsusega töös ning aeglustamisel saab tagumine rattur puhata ning esimene rattur „akusid laadida“. Kliki joonisel, et näha seda suuremalt:

Kokkuvõttes on täishübriid piisavalt intelligentne süsteem, et valib ise kõige sobivama jõuallika ning kasutab pidurdusel saadavat elektrienergiat aku laadimiseks, mis toidab elektrivooluga ühte või mitut võimsat elektrimootorit. Sellise optimeerimise läbi ongi tagatud hübriidile omased üliväikesed kütusekulu ja CO2 emissioon.