Maasturi Santa Fe baasil ehitatud sõiduk saab elektrienergiat vesiniku ümbertöötamise tulemusena, teatas Korea Herald.

Uue auto esitlusel osalesid lisaks Hyundai Motor juhtidele ka Kalifornia õhuressursside nõukogu (California Air Resources Board) ja Rahvusvahelise kütuseorganisatsiooni (International Fuel Cell Organization, ICF) esindajad. Esitlusele järgneval ajal uuritakse põhjalikult uue auto ehitust ja ta läbib suure hulga kõikvõimalikke teste.

Nii kavatseb USA valitsuse, maailma suurimate autotootjate, naftakompaniide ja ökoloogiliselt ohutute autode väljatöötajate osalusel moodustatud Kalifornia kütuseühing (The California Fuel Cell Partnership, CaFCP) juba järgmisel kuul alustada Kalifornias uue auto avalike testide seeriat.

Uue elektriauto töötas Hyundai välja tihedas koostöös ICFiga, kes on tuntud oma tehniliste lahenduste poolest lennundus- ja kosmosetooteid valmistavatele kompaniidele. Tänu sellele sai uus elektriauto eriti vastupidavast materjalist paagi vesiniku hoidmiseks.

Ühe paagitäie vesinikuga saab auto läbida üle 200 kilomeetri, auto maksimaalne kiirus on 124 kilomeetrit tunnis ja sajakilomeetrilise tunnikiiruse saavutab masin 18 sekundiga. Auto kaalu vähendamiseks on ta ehitatud ülikergele alumiiniumraamile.