Tehnilistele ja sisepõlemismootoriga seotud muutustele lisaks tuleb arvestada teelõigu läbimist takistavate ilmastiku oludega – veeretakistusele mõjuvad negatiivselt maha sadanud lumi, lörts ja sulanud lumesegu. Samuti tuleb lumisel päeval parkimisele paar minutit rohkem kulutada. Kõik need tegurid annavad sõiduki talvises kütusekulus tunda, mõned ka hübriidi puhul. Siiski on hübriidi kütusekulu kasv vähem märgatav kui tavaauto puhul, sest hübriidtehnoloogia võimaldab säästa seal, kus tavaautol on see võimatu.
Hübriidsõiduki eelised talvistes oludes
Kui tavaautol on kas bensiini- või diiselmootor, siis hübriidautot toetab talvisel ajal hübriidi veojõuaku, tänu millele lisandunud kütusekulu ei ole protsentuaalselt nii suur. See saavutatakse tänu järgmistele hübriidsõiduki eelistele:
- madalam sisepõlemismootori töösoe temperatuur - sisepõlemismootori töösoojaks saamiseks ei pea nii palju energiat ehk kütust kulutama;
- erinevalt tavamootoritest, kus jahutusvedeliku pump on töös kogu mootori töötamise aja, on hübriidil elektriline jahutusvedeliku pump, mis tähendab, et pumpamisele kulub vähem energiat ja kulutatakse vähem kütust, sest elektrienergia saadakse veojõuakust.
- hübriidil on võimekas Stop&Start toiming - sisepõlemismootor seisatakse koheselt, kui töötemperatuur on saavutatud ning auto liikumiseks piisab ainuüksi veojõuakusse salvestatud energiast. Tavaautodel töötab sisepõlemismootor aga ka tühikäigul ning paigaltvõtule kulub väga palju kütust.
- hübriidil puudub 12V generaator - kõiki 12V elektritarbijaid toidetakse veojõuaku ressurssidest, mis tähendab, et energiat saadakse linnasõidul enamasti pidurdustel ehk nö tasuta. Samuti on üks mehaaniliselt kuluv sõidukiosa (12V generaator ja selle ajamirihm) vähem, mis varem või hiljem remonti või vahetust vajavad, seega on hübriidi üheks eeliseks perioodiliselt vahetatava abirihma puudumine, mis toob ka sõiduki hoolduskulud alla.