General Motors ja ta partnerid omandavad 67 protsenti reorganiseeritavast firmast, kreeditorid aga 33 protsenti, ütles ETAle Daewood Eestis esindava Pleione ASi tegevdirektor Kalev Lepp. General Motorsi juhtimise alla ei lähe mitte terve tänaseks välja kujunenud organisatsioon (16 tehast ja 30 müügiettevõtet), vaid valikuline osa sellest.

Nendeks on neli tehast, kaks Koreas (Kunsanis ja Changwonis), üks Egiptuses ja üks Vietnamis. Ostetakse ka Hiina ettevõte Shanghai Daewoo Motor Service ja 21 või 22 müügiettevõtet Lääne-Euroopas, Põhja- ja Lõuna-Ameerikas ning Austraalias.

Koreas asuva nelja tehase hulgas vanimast ja suurimast Pupyongi tehasest, mis toodab 700 autot päevas, esialgu loobutakse. Samas on General Motors nõus ostma selle tehase toodangut. Memorandumis nähakse ühtlasi ette võimalus Pupyongi ostmiseks kuue aasta vältel, kui selline vajadus tekib. Tehase juures asuv arendus- ja disainikeskus läheb uute omanike valdusse.

General Motors garanteerib ülevõetavate ettevõtete töötajaskonnale töö, Daewoo kreeditorid aga jätkuvad investeeringuid tootmisse ja arendustegevusse.

General Motors ja ta partner või partnerid maksavad 67protsendilise osaluse eest 400 miljonit USA dollarit ja kreeditorid 197 miljonit. Sisemistel kaalutlustel hoiab General Motors oma osaluse 50 protsendi piires, järelikult jääb sellest partnerite kanda vähemalt 17 protsenti. Uued omanikud võtavad üle Daewoo Motori võlakohustused laenuandjaile ja tarnijaile kokku umbes 830 miljoni dollari ulatuses, samuti garanteerivad töökapitali kaks miljardit dollarit.

Teade memorandumi allkirjastamisest saabus pärast seda, kui Daewoo Motor oli avalikustanud augusti majandustulemused — see osutus viiendaks järjestikuseks väikese kasumiga lõppenud kuuks. Lootusrikas tulevikuväljavaade, mille garandiks võib saada General Motor Corporationi ja Fiat SpA ühendatud majanduslik ja tehnoloogiline võimsus, põhjustas läinud nädalal Daewoo autode läbimüügi plahvatusliku, hoobilt kahekordseks tõusnud kasvu Lõuna-Koreas.

Uuel viie miljardi dollari suuruse käibega Daewoo Motoril on alust uskuda sõltumatute analüütikute prognoosi, et praegune 12protsendiline osakaal koduturul vajub peagi unustusse ja jõutakse taas vähemalt viiendikuni nagu 1999. aastal. General Motors soovib Daewoo peatset taastumist ja edu tervel Aasia kontinendil, mille autoturg kasvab kiiremini kui kusagil mujal maailmas. Ameerika margid on sellel turul seni nõrgalt esindatud. Sel põhjusel tundsidki Ford Motor Company ja General Motors Corporation suurt huvi Daewoo margi omandamise vastu.

Sel nädalal alustasid General Motorsi majandus- ja tehnikaspetsialistid Daewoo 22 ettevõtte üksikasjalikku inspekteerimist, et teha kindlaks nende tänane seisund, väärtus ja perspektiivid.

Memorandum pole lõplikult siduva iseloomuga, järelikult saab lähiajal kogutud informatsiooni varal selle üksikkohti muuta või täiendada. Leping loodetakse alla kirjutada kolme kuu jooksul veel enne aastavahetust.