Peamiseks põhjuseks oli Fordi testide tulemusena see, et Firestone Wilderness AT rehvid kuumenesid sõites rohkem, kui teised samalaadsed rehvid. Seega disaini viga, kuid Fordi testid ei suutnud tuvastada, mis ülekuumenemise põhjustas.

Teiseks põhjuseks leiti, et kummisegu ei olnud kohati õige kvaliteediga Decature`i tehases valmistatud rehvidel. Need kaks põhjust võisid viia rehvi mõranemiseni ning lõhkemiseni, kui autoga sõideti pikka maad või kui üks rehvidest oli alarõhuline.

Lisaks leiti, et suuremal osal juhtudel puruneb vasak tagumine rehv kõigepealt. Fordi sõnul tuleneb see auto kaalujaotusest, aga see on analoogne kõigil selle klassi autodel.

1991 — 2000 aastatel said endale 235/75R15 rehvid 2.6 miljonit Explorerit ning suurem osa neist rehvidest olid Firestone´i toodetud. Ford paigaldas 2.9 miljonit Good Year Wrangler rehvi Exploreritele ning nendest on vaid 2 juhtumit, kus Good Yearilt on nõutud kompensatsioone.

Lisaks leidub teadeandes veel vähemtähtsaid fakte, mis peaksid tõestama, et Ford ei ole Firestone`i rehvidega juhtunud õnnetustes kuidagi süüdi. Üks oluline statistiline fakt oli veel see, et iga 160 miljoni kilomeetri kohta, mis Exploreritega sõidetakse juhtub 1.1 surmaga lõppenud õnnetust. Sama näitaja on teistel SUV tüüpi autodel 1.3 ja sõiduautodel 1.5, mis näitab, et fataalsed õnnetused Exploreritega on 27% harvemad kui sõiduautodega ja 17% harvemad kui teiste SUV-idega. See statistika pärineb U.S. Department of Transportation´ilt.