See aitab Auto.Com väitel tihendada kahe kompanii vahelisi sidemeid ja alandada tootmiskulusid. Mazda, kelle 33,4protsendiline aktsiapakk kuulub Fordile, teatas, et tema 2002. aastal esitletavad universaal, väikeauto ja väike sedaan saavad kõik endale Fordi mootorid ja jõuülekanded.

Möödunud aasta juunis hakkasid Mazda ja Ford valmistama autosid samal platvormil. Esimest ühist mudelit Tribute valmistatakse nii Jaapanis, kui USAs ja ka sellel kasutatakse Fordi mootorit. Ühise platvormi võtab Jaapani firma kasutusele ka uutel Euroopas toodetavatel masinatel.

Möödunud aasta novembris teatasid Mazda esindajad, et Euroopas on firma tulud esimesel poolaastal langenud. Mazda president, endine Fordi kõrge ametnik Mark Fields, kes 1999. aastast juhib firmat, seletas kahjumit Euroopa valuutade nõrgenemisega. Jaapani suurima autode eksportija Mazda tulem sõltub aga suuresti just Euroopa turust, kus saadakse neljandik tuludest.