Eesti aasta auto konkursi reeglistiku järgi selgub võitja pärast teise vooru sõidukatseid. Kõik žüriiliikmed saavad nendel katsetel võrrelda finaali pääsenud kuut autot ühel ajal ja võrdsetes tingimustes, kirjutab Tehnikamaailm.

Katsepaigaks oli Sauga ringrada Pärnu lähistel — ideaalne paik autode proovimiseks. Mõistagi polnud eesmärgiks autode ringrajasuutlikkuse selgitamine, ent liikluseks suletud ringrada lubas panna maha erinevad katsetrassid ja autosid erinevatel sõidurežiimidel segamatult hinnata.

Kui sõidud sõidetud, žüriiliikmete mõtlemisaeg läbi ja lõpphinded koos, selgus, et tänavune konkurss oli üks tasavägisemaid — võitja selgus alles viimaseid hindeid kokku lugedes. Ja selleks osutus uustulnuk aasta auto kandidaatide seas, Škoda Roomster.

Mis tõi edu? Ilmselt otstarbekus, universaalsus ja Eesti palkadega mitte liiga karjuvas vastuolus hind. Ehk ka uudsusmoment, sest päris seda sorti autot pole õieti varem olnudki — eemalt nagu “pirukas”, aga ehitatud eeskätt siiski sõiduautoks.

Eesti aasta auto 2007

1. Škoda Roomster 107
2. Honda Civic 103
3. Seat Leon 100
4. Ford S-Max 59
5. Opel Corsa 52
6. Peugeot 207 41

Eesti Aasta Autot valiti tänavu juba seitsmendat korda, varasematel aastatel on Eesti parimaks autoks valitud Peugeot 206 (2001), Renault Laguna (2002), Mazda6 (2003), Honda Jazz (2004), VW Golf (2005) ja BMW 3.seeria (2006).