Et aga ärevaid fänne rahustada, väljastati varasuvel Manhattan Project, mis pakub kangelast vahelduseks uues kuues, kolmemõõtmelise maiguga platvormeris ringi keksimas. Õigupoolest peaks ütlema vanas kuues — väheteatud fakt kinnitab, et Duke sündis just nimelt sellise lihtsakoelise meelelahutuse peaosalisena, enne kui Duke Nukem 3D kaubamärgist FPSina masside lemmiku tegi.

Igatahes, unusta Sam „Serious“ Stone ja mehed mustas. Arnold Schwarzeneggeri ja Bruce Campbelli humoorikas hübriid on tagasi, et Maad ähvardavatele tulnukatele nende trahvipiletid vales kohas parkimise eest isiklikult kätte jagada. Kõik need toredad detailid, mille poolest tundeline luulesõber Duke kuulus, on samuti tagasi: jäme huumor, suured relvad ja mutandid, kellele jalaga tagumikku antakse. Ehk nagu mehepoeg ise ütleks: „Babes, bullets, bombs — damn, I love this job!“

Asja taga seisab kuhjaga mõttetuid jahimänge ning vähe muud teinud ameeriklaste Sunstorm Interactive, kelle loomingulisse pagasisse kuuluvad siiski ka mõned Dukem Nukem 3D lisaväljaanded. 3DRealms nimetab end projekti juures uhkelt produtsendiks — ilmselt nad ei viitsinud ise vaeva näha ja andsid töö lihtsalt edasi. Sunstorm ei valmista igatahes pettumust, sest valminud on üks aasta lõbusamaid elamusi arvutil. DNMP ei ole küll ideaalilähedane, kuid meie platvormil puudub sellele tõsiseltvõetav konkurents peaaegu täiesti, ja tüdimuse korral teeb kiirseiv asjale kohe lõpu. Konsoolisõbrad ilmselt elamust ei saa, nende jaoks pole selles platvormeris midagi uut või ekstra põnevat. Aga tõsise ja raske kraamiga harjunud arvutimängur leiab eest korraliku vahelduse, n-ö ajudeta meelelahutuse. Jookse ringi, leia edasipääsemiseks vajalikud võtmed, tulista kõiki ja kõike, tunne ennast hästi.

Võrgutugi puudub, kuid perspektiivikust lisab peidetud kraami otsimine ja vaheldusrikkad momendid, mis lausa kutsuvad korduvalt proovima. Tasemete ehitus on enamjaolt nutikas ja rahuldust pakkuv, tõestades muuhulgas, et Prince of Persialt võib nüüdki veel õppida. Mõni valem ei aegu. Ja lisaks on Duke’i juhtimine ülimugav, ta liigub niivõrd ladusalt ja oivaliselt, et on lausa loodud muljet avaldavate märulihetkede tekitamiseks. MP on üks neist vähestest mängudest, mis suudab sinu tooli ümber pealtvaatajaid koguda. Ning tagatipuks on iga läbitud tase 24-st alati ligipääsetav, kui tekib huvi mingeid kohti uuesti proovida, näiteks bossiareene. Nt võitlus suure prussakaga (Metro Madness 3) on vabalt aasta parimaid actionhetki arvutil.

Näitamaks, et mu kriitikameel pole siiski kadunud, loetlen ka miinused. Kaamera suumimise võimalus on suhteliselt kasutu ja tasemete ehitusega harjumine võtab aega. Ajab kohati segadusse küll, kui taustal nagu midagi toimub, aga ligi sellele ei pääse. Vinguda relvade vähesuse üle oleks seevastu konteksti mittetabamine. Manhattan Project on igati pädev Duke Nukemi mantlit pärima. See on lihtne, aga hästi tehtud, lõbus ja meeldejääva õhustikuga. Otsi endas üles sisemine laps, kes usub endiselt, et Van Damme on päris hea näitleja ning „Mootorratturhiired Marsilt“ tähtis osa lahedalt veedetud õhtust, ja saadki end võitjate hulka lugeda.

Duke Nukem: Manhattan Project

  • Sunstorm, tootis 3DRealms, levitab ARUSH
  • Tugi: 1
  • Vajalik: PII-350 (PIII-500), 64 MB RAM, 300 MB HDD, 8 (32) MB 3D-kiirendi, Windows 98/Me/2000/XP.
  • Hind: ca 500 kr
  • Sarjast varem: Arvutimaailm 4/96, 2/00