Zora Arkus-Duntov oli mees, kelle elutee oli täis seikluseid. 1917 nägi ta noore poisina Venemaal revolutsiooni, teise maailmasõja ajal oli ta Prantsusmaa õhujõudude piloot ning natside okupatsiooni eel põgenes ta Ühendriikidesse, kus ta elas kuni oma surmani 1996 aastal.

Jerry Burton, Corvette Quarterly ajakirja toimetaja, kirjutas raamatu nimega “Zora Arkus-Duntov; The Legend Behind Corvette”, mis peaks lähipäevil müügile ilmuma ning mille hinnaks on ligi 40 dollarit. Selles raamatus on üle 200 mustvalge foto, mida pole kunagi avaldatud.

Burton kulutas viis aastat selle raamatu jaoks info hankimisele ning suurt abi andis talle Zora lesk Elfi.

“Mul oli õnn tutvuda Zoraga. Minust sai tema pidev lõunakaaslane. Me istusime tihti tema kabinetis ja ta vestis põnevaid lugusid aegadest, kui ta kihutas võidu Daytona Beachil ja Pikes Peakis.”

Duntov, kellele meeldisid Martini ja sigaretid, pidas ennast eelkõige võidusõitjaks.

“Ta nägi ennast kui suurt võidusõitjat. Tegelikult ta oligi väga hea sel alal, sest ta saavutas Le Mans 24 tunni sõidul paaril korral Porschega võidu. Tuleb meeles pidada, et ise töötas ta samal ajal General Motorsis.”

Duntovi inseneri oskused huvitasid GM-i kõige rohkem, kui ta 1953 aastal firmaga liitus.

“Zora tuli GM-i ilma mingi erilise tiitlita, aga paljude heade mõtetega. Tal ei olnud seal kerge, sest osade ülikonnas meestega sai ta sõbraks, kuid vastaseid oli alati palju. Sel ajal huvitas Chevrolet´d rohkem kogus, kuid Duntov tahtis ehitada maailma tasemel sportautot ning sestap oli tal palju vastaseid.”

Duntov võitis enda poolele tollase Chevrolet peainseneri Ed Cole´i, kellest hiljem sai GM-i president.

“Cole oli võidusõidufänn, kes sai Zoraga väga hästi läbi. Ainus asi, mis Zoral GM-is läbi ei läinud, oli keskmootoriga Corvette, mis oleks Le Mansis osalenud,” pajatas Burton.

“Zora võttis Ameerika sportauto, mis ei olnud kuigi võistlusvõimeline ning tegi sellest tuldsülgava masina. Teda ei huvitanud mugavused vaid ainult võidusõit.”

Dave McLellan, kes vahetas Zora Arkus-Duntovi välja kui Corvette peainseneri, on samuti raamatu kirjutanud ning see kannab pealkirja: “Corvette From the Inside” ning seegi väljaanne peaks ilmuma lähiajal. McLellan kirjeldab raamatus oma 17 aastat kestnud tööd Corvette programmi kallal, kuidas ta jõuetust C3-st särtsaka C4 ja ZR1 masinad tegi. Raamat on 288 leheküljega ning ligi 200 pildiga. McLellan heidab samuti veidi valgust Zora Arkus-Duntovi aegadele. Ka see raamat maksab 40 dollarit.