Vesinikumootoriga BMW erimudel Hydrogen 7 suudab vesiniku jõul läbida kuni 200 kilomeetrit. Kui vesinik paagist lõpeb, saab juht lülitada auto lihtsa nupulevajutusega ümber bensiini kasutamisele ja sõit võib jätkuda vähemalt kuni 700 kilomeetri ulatuses. Vesiniku kasutamisel töötab auto 100% keskkonnaohutult, sest mootorist eraldub õhku sisuliselt vaid veeauru, öeldakse pressiteates.

BMW 7. seeria eksklusiivseima mudeli 760Li baasil valminud erimudel Hydrogen 7 on varustatud 12-silindrilise 260-hobujõulise sisepõlemismootoriga. Auto kiirendab 0-100 km/h 9,5 sekundiga, tippkiirus on elektrooniliselt piiratud 230 km/h juures.

Vesinikauto juures ei ole tehtud mingeid järeleandmisi sõidumugavuse, turvalisuse ja sooritusvõime osas. Ühtlasi on tegemist maailma esimese tootmisesse tuleva autoga, mis suudab sõita nii vesiniku kui bensiiniga.

AS United Motorsi turundusdirektor Toomas Pärna ütles, et BMW insenerid on teinud vesinikumootori väljaarendamisel märkimisväärseid edusamme ja BMW on kujunenud autotööstuses vesinik-tehnoloogia vaieldamatuks suunanäitajaks. “BMW arendustöö käib Clean Energy programmi raames, mille eesmärgiks on välja töötada uudsed tehnoloogiad täielikult keskkonnasäästlike sõidukite turuletoomiseks,” lausus Pärna. Ta lisas, et BMW pikaajalise arendustöö esimesed käegakatsutavad tulemused erimudeli Hydrogen 7 näol on tõstnud lati kogu autotööstuse jaoks taas väga kõrgele.

Peamine modifikatsioon BMW 7. seeria tippmudeli 760Li mootori juures on kütuse sisepõlemismootori kohaldamine vedela vesinikkütuse nõuete ja vajadustega. Sisselaskeklappe suurendati, klapipesa rõngaid modifitseeriti ning kasutusele võeti spetsiaalsed vesinikule orienteeritud klapid, mis paigaldati põlemiskambri asemel sisselasketorustikku. Lisaks sellele tehti mitmeid muudatusi mootori töökorralduses, et kohaldada mootor vesinikkütuse unikaalsete põlemiskarakteristikutega ja tagada samaaegne töötamine bensiiniga.

Clean Energy programm on BMW pikaajaline nägemus tuleviku mobiilsusest. Tulevikukütuseks peetav vesinik on kõige loodussõbralikum energiaallikas ja BMW tõestab, et seda on täiesti võimalik kasutada ka autonduses reaalse alternatiivina fossiilkütustele. Tänu vesinikule saab sõita süsinikuvaba kütusega ja ilma igasuguse süsihappegaasi heiteta. Vesinikumootoriga BMW 7. seeria erimudel on kindlaks suunanäitajaks keskkonnasäästliku tuleviku kindlustamisel tipptehnoloogia valdkonnas.

BMW jätkab Clean Energy programmi raames uudsete tehnoloogiate arendamist ja koostööd rahvusvahelisel tasandil uut tüüpi tanklate avamiseks. Koostöös firmaga Total avatakse selle aasta lõpuks Saksamaal juba kolmas vesinikutankla, kaks esimest töötavad Berliinis, kolmas tuleb Münchenisse. Lisaks on kavas koos Totaliga avada veel üks vesinikutankla mõnes Euroopa suurlinnas.