Vastavalt mai algusest kehtima hakanud uuele kütuseseadusele lisatakse bensiini 95 viis protsenti biolisandit (etanooli) ning diislikütusesse kolm protsenti biodiislit. Selliste osakaalude juures ei tee biokomponent sõiduautodele liiga ja seda võib tankida kõikidesse vastavat kütuseliiki tarbivatesse autodesse.

Küll aga muutub asi karmimaks järgmisel aastal ja just bensiinimootorite puhul, kuna bensiin 95-s tõuseb biokomponendi osakaal 10 protsendile. See on tekitanud palju küsimusi, sest säärase seguga paljud sõidukid enam sõita ei või.

Kokkuvõtlikult kaob järgmise aasta aprillis turult kõikidele autodele sobiv mootoribensiin oktaaniarvuga 95, küll aga jääb alles 98, millesse, et segadus natuke veel suurem oleks, võib kütusemüüja soovi korral samuti kuni viis mahuprotsenti biokütust lisada.

„Seadus ütleb, et käesoleval aastal peab igas liitris mootoribensiinis olema 5% etanooli, järgmisel aastal 10%. Seaduses täpsustatakse, et mootoribensiin 98 jääb eelmainitud nõudest kõrvale. See tähendab, et kütusemüüjal ei ole kohustust lisada mootoribensiin 98-le etanooli, küll aga lubab kehtiv kütusestandardseda soovi korral kuni 5 mahuprotsendi ulatuses teha. Teised riigid ka seda praktiseerivad, näiteks on Soomes müügil 95 E10 ja alternatiivina on saadaval 98 E5,” kommenteerib Ivo Popp, Circle K Eesti AS-i mootorikütuste kategooriajuht.