Battlefield 1942 on kohatu võrrelda hetke teise suure võrguhitiga Unreal Tournament 2003, nende suunitlused on absoluutselt erinevad. Kui UT2K3 arendab edasi e-spordi valdkonda (tegijad plaanivad sellest koguni EA sarjade eeskujul iga-aastase raharöövli luua), siis BF1942 on rajatud lihtsusele ja kiirele „fiilingu“ kättesaamisele. Siin ei ole vaja just palju treenida, et olla kõva käsi. Vaevalt selle ümber palju klanne tekib või võistlusi korraldatakse. Erinevalt UT2K3-st, mida just nendel eesmärkidel oodati.

Ühelt poolt on tegu lihtsalt järjekordse FPSiga, kuid lisaks tulistamisele esineb palju masinate juhtimist. Kiirete sõiduomadustega Jeep lisab isegi algelise ralli efekti. Simulaatori moodi näeb välja lennukite juhtimine, mis esitatakse lihtsamal kujul, aga siiski üsna paindlikult. Ka suurte sõjalaevade ning allveelaevade liigendamise võimalus annab omapära.

BF1942 näol on püütud teha asja, mis läheks peale võimalikult suurele ringile. Eelistatud on siin võrgutugi — sisult ongi suurim pettumus üksikosa, mis koosneb väga üldistest missioonidest (ja tegelikkuses meenutabki võrgumärulit, kus tegutsevad inimeste asemel botid). Kokku on 16 erinevas suuruses kaarti, mis kõik kajastavad Teises maailmasõjas tegelikult aset leidnud legendaarseid lahinguid. Need on omakorda jaotatud regioonidesse: Lääne-Euroopa, saared Vaikse Ookeani troopilises vööndis, Ida-Euroopa ja Siberi metsad, muidugi ka Põhja-Aafrika. Suurim võimalik osalejate arv on 64, mis teeb seega võimalikuks suured 32 vs 32 lahingud!

Suur osa taktikast põhineb koostööl, tihti saab isegi masinaid kontrollida mitmekesi. Näiteks teatud lennukitel saab olla piloot või istuda kuulipilduja taga. Ka näiteks tankidesse saab harilikult mitu sõdurit siseneda — üks kontrollib kahurit ning sõiduki liikumist, teine aga istub kuulipildujaga üleval, et eemaldada näiteks vastaseid kui tank klaarib arveid juba vastaste sõjatehnikaga. Pisike Jeep mahutab küll ainult kaks inimest, aga võimaldab kiiret edasikulgemist. APC jällegi võimaldab tervet rida mehi transportida veidi suurema kaitsejõuga masinas. Kuninglik BF17 lennuk näitab õigel ajastusel oma tõelist laastamisvõimet ning tiimitöö tulemusena, kus antud suurpommitajat kontrollitakse kolmekesi, on tegu tõelise hävitajaga!

Tegelasklassidest on su valida snaiper, lihtsõdur, tankitõrjekahuriga sõdur, insener ja meedik — igaühel omad oskused. Tegevust jätkub alati kõigile, ole siis võimsa Ameerika emalaeva USS Enterprise kapten (kes viib selle vaenlasele kõige ebasobivamasse kohta, kust tiimikaaslastel on lennukiga juba lihtsam startida) või istu põõsas snaipripüssiga ning märgi üles sihtpunkt, mida teised kahuritega võiks pommitada. Helitaust ja -efektid on üle ootuste head, kuid praegu kollitab seda aspekti tehniliste vigade arvukus. Madistamine muutub kohati võimatuks, kui esitatakse palju helisid korraga — kaadrivahetuskiirus langeb alla igasugust arvestust. Kõik tundub siiski ehtsana: keegi täristab kaugel automaadiga; lennuki ähvardav mürin läheneb, käib üle pea ning eemaldub… Kuuldub matse, mille tekitasid laevade või statsionaarse rannakaitse kahurid. Snaiper istub tornis ja teeb oma tööd, millest on kosta heledad laksud. Õhutõrjekahur käib edasi-tagasi, millest annavad tunnistust madalad mütsud. Vile saatel lendab üle su pea lennukilt heidetud pomm. Umbes selline kõrvarõõm ilmestab lahinguid.

Idee on ülimalt vägev ning haarav (maailmasõda otse arvutis!), kuid teos ise on suhteliselt toores, sisaldades üsna palju vigu, mis natuke elamust vähendavad. BF1942 nõuab ülivõimsat arvutit: 512 MB mälu on kõigest enam-vähem piisav, kui ei taha kogu aeg kõvakettal ragistamist kuulata. Graafikakaart peab olema T&L toetusega (nVidia GeForce või ATi Radeon) ning protsessor vähemalt 1 GHz. Tore on aga kuulda, et Digital Illusions kuulab ruttu sündinud huviliste kommuuni soovitusi, parandused on juba „soojas“ ja lisapakett samuti juba välja lubatud.

Nii et kogu mõned sõbrad nädalavahetuseks enda juurde, liituge serveriga ja arendage kambavaimu — meeldejääv kogemus on garanteeritud! Battlefield 1942
Digital Illusions, levitab Electronic Arts
Tugi: 1-64 (Internet, LAN)
Vajalik: PIII-500 (PIII-800), 128 (256) MB RAM, 1,2 GB HDD, 32 MB 3D-kiirendi (hardware T&L, 24 bit z-buffer), 16 x cD, Windows 98/Me/2000/XP
Hind: ca 800 kr