Kuigi esimesed Estonia nime kandnud vormelid sündisid kümnete inimeste ühistööna, kuulub Eesti vormeliehituse loomise au eelkõige andekale konstruktorile, autoehitajale ning võidusõitjale Ants Seilerile (31.03.1930–02.06.1968).

Olles võidusõitja mootorrattal, kuid leidmata sellest rahuldust, tekkis Seileril mõte ehitada omale võidusõiduauto. Mees nägi Kiievis ja Minskis Nõukogude auto de võidusõite ja ajakirjades välismaa analoogsete autode pilte ning innustus mõttest niivõrd, et konstrueeris enda elutoa põrandal millimeetripaberil täissuuruses vormel­3­klassi võidusõiduauto.

Algab seeriatootmine

Seiler töötas sel ajal Autotranspordi ja Maanteede Ministeeriumi tehnikaosakonna insenerina. Mõtte realiseerimiseks tegi ta Tallinna Autoremonditehase juhtkonnale ettepaneku ehitada tema joonise järgi võidusõiduauto. Saanud nõusoleku ja leidnud ka tehase töötajate toetuse, läks ehitus lahti. Vormeli valmistamiseks vajalikud materjalid leiti tehasest. Osa materjale, ka defitsiitseid, ostis Ants oma raha eest. Kui palju vaeva võis olla vaja ainuüksi Estonia­1 värvimiseks kasutatud kirsipunase värvi leidmiseks!

Tööle aitas kaasa Antsu oskus alati vajalike inimestega jutule saada. Estonia­1 esimene start toimus 5. oktoobril 1958. aastal Leningradis Kirovi staadioni ringrajal (Nevski ringil), roolis oli Seiler ise. Auto oli ilus, hea teelpüsivusega ja kiire, tunduvalt kiirem kui venelaste vormel­3 nimega Zvezda. Esimene võidusõit jäi küll pooleli, kuid edu oli saavutatud. Seiler püstitas uue absoluutse ringirekordi!