Esialgu on nii 1. kui 2. seeria BMW ühise koodnime E81 all ja uue auto tehnilisi näitajaid pole veel avaldatud, kirjutab AutoExpress. Siiski on ilmunud teateid, et selle pikkus on 4150 millimeetrit ja see vastab peamiste konkurentide Audi A3 ja Wolkswagen Golfi mõõtudele. Veel on teada, et 1-seeria BMW juures kasutatakse mitmeid uue põlvkonna 3-seeria BMW detaile, muu hulgas ka mõningaid mootoreid ja vedrustust. Mootoreid on tulemas ka uue põlvkonna Minilt. See võimaldab vähendada uute mudelite väljatöötamise kulusid.

Auto ehitatakse uuele tagasillaveolisele platvormile. Mootorite valikusse hakkavad kuuluma ainult neljasilindrilised jõuallikad. Baasmudel saab endale 1,6liitrise 105hobujõulise mootori. Tuleb ka kaheliitrine 142hobujõuline jõuallikas. Hiljem on oodata mitmeid täiesti uusi otsesissepritsega mootoreid. Samas ei välistata, et tippversioonis saab uus auto endale ka enam kui 240hobujõulise jõuallika ja see mudel hakkab kandma nimetust BMW M1. See on juba tunduvalt rohkem Audi A3, mille võimsaim mootor on 209 hobujõudu.

Sama auto baasil ehitatakse 2005. aastal kupee ja kabriolett, kuid need hakkavad kuuluma 2-seeria BMWde hulka.