„Venemaa lippu kandva laeva sanktsioneerimist kõikides EL sadamates läbi ühise paketi meie andmetel hetkel otsustatud pole. See meede poleks ka nii mõjus, sest see võib tuua kaasa Vene laevade registreerimise kolmandate riikide registritesse, et piiranguid vältida," ütles Fortele majandus- ja taristuminister Taavi Aas.

Ministri sõnul on mõjusam läheneda küsimusele läbi veetava kauba ning sanktsioneeritud laevade omanikeringi ning ettevõtete.

„Sanktsioonide puhul on hetkel laevanduse vaates väga selgelt välja toodud, et liikmesriigi lipu all sõitva laevaga ei tohi vedada sanktsioonide all olevaid kaupu. Keelatud on kindlate kaupade eksport, edasitoimetamine, vahendamine ja transiidi kontrollimiseks, otsene või kaudne müümine, tarnimine, üleandmise ja eksportimine sõjaliseks kasutuseks Venemaal. Igal liikmesriigil on kohustus tagada, et tema territooriumilt keelatud kaubad ei jõuaks Venemaale," ütles Aas.

Ta märkis ka, et Euroopa peab olema ühtne ja resoluutne oma vastuses Venemaa sissetungile Ukrainasse.

„Kui Eesti loob iseseisvalt sanktsioone, tekitab see olukorra, kus piiramisel võib olla minimaalne mõju Venemaale, kuna nende ettevõtete laevad saavad endiselt kasutada teisi Läänemere sadamaid," märkis ta.

Mis puutub Venemaa lennumasinatesse, siis keelas Eesti nende sisenemise meie õhuruumi alates 26. veebruari õhtust.

Portaalis marinetraffic.com on näha massiivne toornaftatankerite liikumine Venemaa sadamate suunal mh ka Läänemeres.

Jaga
Kommentaarid