Bürokrati juturoboti tehnoloogiline lahendus telliti IT-ettevõttelt Net Group ning esmajärjekorras liituvad juturoboti platvormiga rahvusraamatukogu, politsei- ja piirivalveamet ning tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet.

„Esimeses asutuses võetakse plaanide kohast kasutusele selle aasta lõpus. Arenduste lõpp on planeeritud veebruarisse," ütles Fortele MKMi andmete valdkonna juht Ott Velsberg ja märkis, et tegemist on esimeses järgus veebipõhise teenusega ning kõneteenuse suunal on kavas tegevusi teha alates järgmise aasta teisest poolest.

Ehk siis: käesoleva projekti raames tuleb teenus esmalt chati-põhine, samal ajal viiakse läbi ka paralleelselt teist projekti valideerimaks, kuidas häälepõhiselt teenuste osutamine toimiks.

„Näiteks piiriveekogudele kõnepõhiselt registreerimine - olukorras kus kalastaja on paadiga juba merel ja soovib merele minekust teatada. Aastas toimub üle 120 000 sellise teavituse," rääkis Velsberg.

Loojate sõnul seisneb juturoboti arendamise väljakutse selles, et õpetada algoritmid mõistma erinevate pöördumiste konteksti, personaliseerida lähtuvalt sellest suhtlust ning pakkuda inimestele võimalikult mugavat kasutajakogemust. Kasutusel on Microsofti masinõppel põhinevad häältuvastustehnoloogiad.

„Just nagu inimenegi, vestleb juturobot kasutajaga kohalikus keeles, kuid ei ärritu, suudab alati jääda viisakaks ning pakkuda alati kiirelt õigeid vastuseid," selgitab Net Group-i tegevjuht Priit Kongo.

Projekti algatanud Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi asekantsler Siim Sikkut ütles, et tegu on märksa laiahaardelisema ja ambitsioonikama projekti ühe olulise etapiga.

„Meie eesmärgiks on Bürokrati toel viia riigiga suhtlus ja teenuste kasutamine radikaalselt lihtsamaks ja inimestele veelgi lähemale," ütles Sikkut.

Valmiv Bürokrati juturoboti lahendus on osa laiemast Bürokrati programmist, mille eesmärk on luua riiklik virtuaalabiline ning liidestada kõikide haldusalade tähtsamad inimestele ja ettevõttetele pakutavad digiteenused.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid