Kas ammuilma üleküllastunud linnamaasturite-krossoverite-kupeemaasturite valikusse on üldse võimalik midagi uut ja eristuvat tuua? Honda vastus on uus HR-V e:HEV hübriid, mille prototüüpi näidati Eestis augustis.

Minimalistlik – nagu moodne Jaapani-Skandinaavia disain

See ei ole järjekordne ümar-pontsakas kõrgeksupitatud moenarrus. Siin pole põnevalt vonklevaid plekivolte ega kiiskavat kroomi. Honda HR-V on minimalistlikult moodne, niisugune on Honda uus disainisuund.

Kupeest inspireeritud kerekuju on hetkel moes. HR-V puhul väljendavad seda suunda kergelt langev katusejoon ning peidetud tagauste käepidemed.

Kerevärvi esivõre mõjub oma tagasihoidlikkuses ootamatult värskena ja loob veidi elektriautoliku mulje. Moekad kitsad esituled ja valgustriibuna ühendatud tagatuled on mõistagi LED-tehnoloogiaga.

Võimendatud rattakaared ja 18-tollised rattad on selles klassis samuti möödapääsmatud stiilielemendid. Kes soovib rohkem maasturlikku välimust, saab valida ka katusereelingud.

Ilmselt tänu puhtale disainile mõjub uus, kolmanda põlvkonna HR-V suuremana kui see tegelikult on. Pikkus-laius on sama, mis eelkäijal. Kõrgus on kahanenud 20 mm jagu, ent 1582 mm on omasuguste hulgas siiski üks kõrgemaid. Kliirens, nüüd lausa 188 mm, on samuti selles klassis suurimate hulgas.

Sõitjateruumi disainis on vastavalt varustustasemele rohkem või vähem efekti. Tippvarustuse heledast nahast paneelid, punane käigukangiümbris ja sama värvi tikandid jätsid väga kvaliteetse mulje. Tavalist plasti leidub muidugi ka, aga mitte rohkem kui konkurentidel.

Elektrifitseeritud

Honda eesmärk on juba järgmiseks aastaks elektrifitseerida kõik Euroopas müüdavad põhimudelid. Seega on HR-V mootorivalik lihtne: ainult täishübriid.

Honda e:HEV hübriidsüsteem koosneb 1,5-liitrisest 4-silindrilisest Atkinsoni tsüklis töötavast bensiinimootorist ja kahest elektriajamist (mõlemad esiteljel) võimsusega 96 kW (131 hj) ja pöördemomendiga 253 Nm. Süsteem lülitub vastavalt vajadusele ümber täiselektrilisele, hübriidsele või ainult sisepõlemisele.

Hübriidrežiimil sõites toodab sisepõlemismootor jõudu generaatorile, mis omakorda käitab rattaid pööritavaid elektrimootoreid. Paigaltvõtt on alati elektriajami jõul, ka linnas sõidab HR-V 91% ajast täiselektriliselt. Kiirusevahemikus 40-80 km/h toimub sõit samuti 54% ulatuses elektri jõul. Maanteekiirusel aga võtab rataste vedamise üle sisepõlemismootor.

Paljude hübriidide juurest tuttava süsteemi on Honda lahendanud teistsuguse jõuülekandega. e-CVT ei ole tavapärane variaatorkäigukast, vaid töötab fikseeritult. Kõrvaga kuuldavad käiguvahetuse astmed on aga sarnaselt Subaru lahendusele imiteeritud.

Kiirendus 0-100 km/h on 10,6 sekundit ja WLTP keskmine kütusekulu 5,4 l/100 km.

Hübriiditeemasse vähem pühendunud lugejale lühikokkuvõtteks: tegemist on nn iselaadiva hübriidiga, millele toodab elektrit bensiinimootor. Tangi ja sõida, laadimiskaableid ei ole.

Ootamatult ruumikas

Krossover ostetakse ju ikka selleks, et oleks kõrgem isteasend ja hea nähtavus. Seda HR-V pakub – hoolimata kõrgest vööjoonest on klaasipind avar ja paremale väljavaatele aitavad kaasa peenikesed A-piilarid.

Tagaistmel on jalaruumi erakordselt palju ka siis, kui juhiiste on pikkade jalgade jaoks parajaks seatud. Hoolimata langevast katusejoonest ei ole pea- ja autolagi liiga lähestikku, vähemasti 180 cm inimese jaoks.

Erinevalt mõnest konkurendist ei teki tagaistujal ahistavat tunnet – tagaaknad on piisavalt suured.

Istmete võlukunst

Pagasiruumi maht 319 l on klassi pisemate hulgas, kuid Hondal on varuks trikk nimega Magic Seats. Tegemist on kinotoolide kombel üles klapitavate tagaistmetega, mis võimaldab tekitada esiistmete taha ruumi, kuhu võiks ennast mõnusalt sisse seada päris suur koer või lükata hoopis jalgratta. Testisõidul ei olnud kumbagi käepärast, seega tuleks täpsemalt katsetada siis, kui auto Eestis kohal.

Kui aga tagaistmete seljatoed tavapärasel moel alla klappida, moodustub sileda põrandaga avar pagasiruum.

Kuidas sellega sõita on?

Ääretult vaikne. Linnakiirusel sõidab HR-V peamiselt elektri jõul, sisepõlemismootor sekkub samuti märkamatult.

Väga hea heliisolatsioon hoiab eemale nii rehvi- kui tuulemüha, viimane muutub kuuldavaks kiirteekiirustel. Kõrva kriipimas pole ka tavaliselt hübriide iseloomustavat trollibussipininat.

Rahulikud sõidumaneerid

Kõik on vaikne ja rahulik seni, kuni kõvemini kiirendada. Monotoonselt käredat mootorihäält isolatsioon summutada ei suuda ja selles midagi nauditavat leida ei suuda ka paadunud petrolhead. Agressiivsel gaasivajutamisel pole ka erilist efekti, sportlikuks sõiduks on teised autod.

Vaata rohkempilte ja loe täispikka arvustust tasuta portaalis Accelerista.com.