Millist värvi ühele või teisele mudelile üldse pakutakse, sõltub ennekõike sellest, milleks auto on mõeldud. Eredad värvid on üldiselt levinud sportautode seas, ent see reegel pole enam ammuilma kivisse raiutud - üha enam kohtab teedel ka erksate toonidega kaunistatud tavamudeleid.

Ja siit koorubki välja erksate autode loomise esimene põhjus: tootjad laiendavad värvivalikut, et tulla vastu nende klientide vajadustele ja soovidele, kes soovivad eristuda massist.

Autolehe fotograafi Karl-Erik Idasaare sõnul sõltub konkreetse autotootja pakutav värvipalett mitmest asjaolust nagu näiteks brändi identiteet, ajalooline taust või ülemaailmsed trendid.

„Üheks mõjutajaks on kindlasti tootja strateegiline mõtlemine laiemalt. Innovatsiooni rõhutamine ja konservatiivsetest põhimõtetest loobumine on viinud isegi autotööstuse hiiglasi eredate toonide pakkumiseni," märkis ta.

Fotograafi sõnul on ere värv väga hea turundusvahend - see on ka teine põhjus, miks luua erksavärvilisi autosid.

„Tegelikult on kogu maailma autopark üha tumedamaks muutumas - autojuhid ei paista tahtvat silma paista ja valivad pigem konservatiivseid värve nagu hall, must või valge. Kuid rikkalikud ja eredad toonid panevad möödakäija peatuma ja imetlema," rääkis Idasaar.

Me kõik näeme ja teame, et Eestis on autovärvide seast kõige levinumad just tumedad toonid. Esikolmiku moodustavad must, hõbehall ja valge. Selgub, et kaks neist on ühtlasi ka kõige kapriissemad toonid.

„Must on väga kaunis ja populaarne värv, kuid nõuab ühtlasi ka kõige rohkem hoolitsust: mustal autol on iga väiksemgi kriim kohe näha," rääkis Idasaar.

Kriime võivad koguda mõistagi igat värvi autod, kuid kõige rohkem torkavad need silma lisaks mustade ka just valgete autode peal.

Samuti tuleb arvestada, et need toonid võivad kehva hoolduse (näiteks halva kvaliteediga pesukemikaalid), puudelt pudeneva vaigu ja muude osakeste tõttu kuluda - must muutub halliks ja valge kollaseks.

„Kuna must värv võib ajapikku pesemise, päikese ja muude mõjutajate tõttu kuluma hakata, ei soovitaks ma seda inimestele, kes ei ole nõus auto eest hoolitsemisele rohkem aega kulutama," sõnas Idasaar.

Samuti tuleks tema sõnul arvestada sellega, et must sõiduk võib Eesti teedel üsna kähku peale pesemist uuesti määrduda - heledatel autodel ei ole tolmu nii hästi näha kui musta sõidukiga.

Ka valgete autode puhul tuleb arvestada teatud iseärasustega. Idasaare sõnul on olnud juhtumeid, kus inimesed on peale talve ära ehmatanud, kuna arvasid, et nende täiesti uus auto on äkitselt roostetama hakanud!

„Tegelikult on valge taustal lihtsalt pigi ja metallipuru eriti hästi näha, mistõttu tuleb ka seda värvi autode puhul arvestada põhjalikuma hooldusega," selgitas ta.

Kõige nõudlikumad on aga tema sõnul siiski mattvärvides autod, kuna neid ei saa poleerida ja nende pesemiseks on vaja spetsiaalseid vahendeid.

„Tihti kaetakse need autod kohe peale soetamist kaitsekihiga, mis ei paku küll sajaprotsendilist kaitset, aga aitab värvi puhtana hoida. Sinna juurde käib mõistagi ka pidev hooldamine," sõnas ta.

Seega on lai värvivalik kasulik nii tootjatele kui ostjatele - isegi kui see teeb otsustamise raskemaks.

„Laiem valik on alati parem - nii on suurem võimalus, et igaüks leiab endale sobiva variandi. Kindlasti teeb suurem valik nii mõnegi autoostja jaoks otsustamise keerulisemaks, aga tootjad suurendavad värvivalikut just nõudlike klientide soove arvestades," rääkis fotograaf.

Idasaare sõnul on eredat tooni autodel veel üks eelis - neid on liikluses kergem märgata. See ei tähenda üksnes silmailu ja teistest eristumist, vaid teeb ka halva ilmaga liiklemise ohutumaks.