Bloombergi andmetel kulus juhtpiloot Craig Alexander’il QrewLive'i äpi arendamiseks umbes 100 000 dollarit (85 000 eurot) isiklikku raha, mida ta seejärel ettevõttele pakkus, et lennumeeskond erinevate lennuraskuste korral omavahel mugavamalt suhelda saaks. Lennufirma lükkas tema pakkumise aga tagasi, kuid võttis paar aastat hiljem kasutusele lahenduse, mida Alexander peab enda poolt arendatule identseks.

Väidetavalt võttis Alexander Delta Air Linesi juhatuse esimehe Ed Bastian’iga ühendust 2016. aastal, kui probleemid nende lennukite arvutisüsteemides sundisid lende katkestama ning tõid firmale enam kui 150 miljoni dollarilise (126 miljonit eurot) kahjumi.

Alexander ütles tegevjuhile, et tal on pakkuda selle jaoks lahendus ning kohtumistel firma juhtkonnaga kinnitati talle suuliselt, et tema rakendus võetakse kasutusele.

Piloodi kaebuse kohaselt väitis Delta Air Lines talle aga lõpuks, et tema loodud rakenduse tehnoloogia ei vasta siiski nende vajadustele ja võtsid seejärel 2018. aastal kasutusele oma Flight Family Communications-nimelise rakenduse.

Alexanderi sõnul sai Delta oma uue äpi temalt loomevarguse ja kopeerimise teel, sest sisaldab tema platvormist võetud lahendusi ja komponente.

Miljardi dollarilist kahjunõuet põhjendas Alexander sellega, et Delta säästab tänu sellele tegevuskuludelt palju raha, tagasihoidliku hinnangu järgi enam kui miljard dollarit (üle 840 mln euro).

Alexander on lennufirmas töötanud 11 aastat ning praegugi nende palgal. Ettevõtte pressiesindaja Morgan Durrant kommenteeris, et kuigi nad suhtuvad piloodi kaebuses toodud väidetesse tõsiselt, ei vasta selles sisalduvad kirjeldused firma rakenduse arendamise ja kasutusele võtmise kohta tõele.