„Et nüüd tankla oleks avatud on väike liialdus. Aga hetkel on teadaolevalt Eesti ainuke vesinikutankur linnavalitsuse ees jah," ütles Fortele Keila linnavalitsuse pressiesindaja Valdur Vacht.

Tankurit esitletakse tema sõnul ametlikult homme kell 10 ning seda ürituse raames, kus esitletakse ka Tartu Ülikooli, Keemilise ja Bioloogilise Füüsika instituudi, Hollandi suursaatkonna ja mitmete eraettevõtete koostöös valminud esmast kontseptsioon vesiniku rakendusvõimaluste kohta Keilas.

Plaanist vesiniku tankimise võimalus ka Tallinnas luua andis hiljuti teada ka AS Alexela.

„Oleme näiteks Tallinnas oma Peterburi tee 77 aadressil asuvas energiakaubamajas ettevalmistusi teinud vesiniku tankimise loomiseks. Selle kütuse tankimisvõimekusega tuleme välja siis, kui on tekkinud tarbimisvajadus," ütles Alexela juhatuse esimees Aivo Adamson.

Esimene vesiniktoitega auto, mis Eestis juba ka kohal, on 67 000 eurot maksev vesinik-elektrisõiduk teise põlvkonna Toyota Mirai. See auto on võimeline ühe tankimisega läbima 650 kilomeetrit, eritamata keskkonda ühtegi kahjulikku ainet - ainus heide on puhas vesi.

Võrreldes eelmise Mirai kahe mahuti pakutava 4,6 kiloga salvestavad uue mudeli mahutid 5,6 kg vesinikku. Tankimine on lihtne ja võtab aega vaid mõned minutid - nagu harjumuspäraste vedelkütustega sõidukite puhul. Uue Mirai koguvõimsus on 182 hj.

Vesi on kütuseelementide töö ainus heide ja see väljutatakse automaatselt äravoolutoru kaudu. Juht saab vee väljutamise aktiveerida H2O lüliti abil.

Transpordisektor annab globaalselt 24% ja Euroopas 29% kogu CO2-heitmete emissioonist. Saksamaal on tänaseks 91 töötavat vesinikutanklat.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid