SSC ei ole firma, mille väidetes jõuliselt kahtlema peaks – nende eelmine hüperauto Ultimate Aero krooniti aastal 2007 maailma kiireimaks autoks. Nagu rekordipüstituse metoodika ette näeb, sõitis auto samal teelõigul, sama tunni aja jooksul ning mõlemas suunas. Kahe sõidu keskmine tulemus – 412,22 km/h.

Uue Tuatara esimesel rekordsõidul anti aga videomeeskonnale loominguline vabadus mitme sõidu videoid kasutada, mille tõttu pandi ametlikus “tõestusvideos” kokku video- ja helipildiga mitte kokku minevad GPS-andmed. Seda märgati, internet lõi kihama ja firma maine sai pleki külge.

SSC tegevjuht Jerod Shelby (sugulus kuulsa Carroll Shelbyga puudub) otsustas, et nii ta seda ei jäta – auto on ju 508 km/h (kiiremal otsal kahest isegi 533 km/h) sõitnud, lihtsalt videole läheneti loominguliselt. Uut rekordikatset siiski vältida ei õnnestunud ning sel korral kaasas ta kõik vähegi olulised tegijad.

Kui teha, siis korralikult

Kiiruseid mõõtsid nelja olulise ja austatud firma seadmed – RaceLogic, Life Racing, Garmin ja IMRA. Kohal olid ka kolme firma esindajad neist neljast, lisaks edastati kutse ka mitmele kuulsale autoajakirjanikule ja juutuuberile, kes eelmise rekordikatse kahtluse alla seadsid. Paljud neist ka kohale tulid, pole veel avaldatud.

Uus katse toimus Kennedy Kosmosekeskuse umbes 5-kilomeetrisel maandumisrajal. See on korralik pudelikael auto tõeliste võimete hindamisel – esimene katse toimus umbes 10-kilomeetrisel teelõigul Nevada kõrbes, kuid kuna tegu on avaliku teega, polnud ei selle kvaliteet ega laius uuel katsel turvalisuse tagamiseks piisavad.

Eelmisel korral hüperautot roolinud professionaalne võidusõitja Oliver Webb sai korraliku ehmatuse osaliseks, kui tuul auto kursilt pisut kõrvale, hüplikumale teeosale lükkas. Väidetavalt istus ta pärast seda sõitu nuttes auto kõrvale maha ning ütles, et tema seda enam ei ürita, olgu rekord löödud või mitte. Samas ütles ta hiljem, et isegi kiirusel 533 km/h oli tunda, et autol on veel võhma!