Koormarihmadega katusele kinnitatud käru tõmbas kaasliiklejate tähelepanu, nägi naljakas välja, aga jõudis ka turvaliselt sihtkohta. Kuid küsimus jäi – kas nii tohib? Küsisime PPA ja Maanteeameti käest, mida nemad sellest arvavad.

Asjade liigutamine on tegelikult väga lihtne – rendihaagised on paljudes suuremates tanklates mõistliku hinnaga saadaval ning Tallinn kubiseb Citybee rendikaubikutest, mida lühikeseks perioodiks rentida on lihtne ja murevaba. Seega enamasti pole mingeid hullusi vaja teha.

Kui ise ei jaksa, ei oska, ei saa või ei taha, siis kaubikutega teenusepakkujaid leiab Facebooki gruppidest kümnete kaupa. Ole vaid meheks või naiseks ja postita gruppi “Transport & väikeveod” oma veosoov ning üllatavalt odavate hindadega veopakkumisi tuleb nagu putru – eriti kui asukoht jääb pealinna ja selle ümbrusesse.

Vahemärkusena olgu öeldud, et olen juba mitu aastat imestanud, miks erinevad taksoäpid ei ole oma valikus olevate sõidukite kategooriatesse lisanud kaubikuid – kui saaks näiteks Bolti äpiga tellida kaubiku nagu inimveoks taksot tellida saab – küll siis muutuks elu eriti lihtsaks.

Olen üsna kindel, et hulk kaubikumehi sõidaks hea meelega “Bolt Cargo” või “Kaubauber” kategoorias. Aga see on eraldi teema ja nüüd naaseme olukorda, kus teenust sisse osta ei taha, kaubikut ei ole ning kärukonksu kah mitte.

Eestlase ürgloomuses on lolli moodi vaeva näha ja ise teha, isegi kui see on tihtipeale kilplaslik. Minu puhul prevaleerib aga huvi ja nii tuleb erinevaid asju omal nahal järele proovida. Juba poe parklast välja keerates kergitas vastu tulnud kaubiku juht kõrvuni ulatuva naeratuse saatel pöialt, mis kõneleb õnnestunud valikutest.

Ühesõnaga – kuna Thalial ei ole ei haagisekonksu ega katuseraame, siis juba enne käru soetamist teadsin, et eriskummalisemal viisil ma selle viguri koju viin ja koos käruga hankisin ka kaks koormarihma.

Maanteeamet probleemi ei näe

Maanteeameti tehnoosakonna juhataja Jürgo Vahtra ütles, et kui räägime sõiduautodest, siis õigusaktid ei piiritle, kus kohas autos võib või peab kaupa vedama või mida võib vedada.

“Küll aga on kehtestatud üldised reeglid, kuidas tuleb veost kinnitada. Näiteks peab veos olema kindlalt kinnitatud ja ei tohi ohustada inimesi. Kindlasti ei tohi sõiduautot koormata ka nii palju, et ületatakse sõiduki kandevõimet ja täismassi,” lisas Vahtra.