Hetkel vaid USA-s toimiva hakkava lahenduse võtmeks on see, et telefon heliseb tundmatu numbri puhul algsest kõnest paar hetke hiljem ning Google'i tehisintellekt kuulab esmalt, mis võõral öelda on ning esitab vastustest telefoni kasutajale reaalajas transkripti.

Juhul, kui tegemist on automaatkõnega, mille eesmärgiks on näiteks raha välja petta, saab süsteemi soovi korral seadistada nii, et see paneb kõne ise ära ning ei anna kasutajale isegi kunagi teada, et talle helistatud on. Samas, kui tegemist on vajaliku kõnega, näidatakse kõne vastu võtmisel automaatselt kõne käigus kogutavat infot selle kohta, kes helistab ja miks.

Google'i sõnul toimib lahendus seadmes endas ning kõnede kohta kogutavat informatsiooni telefonist väljapoole ei saadeta. See tähendab ka seda, et lahendus toimib ilma võrguühenduse või Wi-Fita. Samas tõdeb Google, et kõik Google'i virtuaalassistendi poolt vastu võetud kõned lähevad siiski kõneminutitena telefoniteenuse pakkuja juures arvesse.

Kui USA-s on võimalik kõnede kontroll muuta automaatseks, siis nii USA-s kui ka Kanadas on võimalik seda ka manuaalsel teha, nõudes iga kõne puhul eraldi Google'ilt, et see kõne üle kontrolliks. Kasutaja saab ka sel puhul reaalajas kõnetranskriptsiooni näha ning valida endale sobiva vastuse. Näiteks saab helistajale läbi digiassistendi öelda, et soovid, et sind sellelt numbrilt enam ei tülitataks.

Arvestades, et Google'i kõnetuvastuspangas hetkel eesti keelt olemas ei ole, on aga asjatu loota, et selline lahendus eestikeelsena lähiajal meie turule jõuda võiks. Seega tasub võõralt numbrilt tulevate kõnede puhul jätkuvalt säilitada kriitiline meel ning mitte vastu võtta kõnesid, mis tulevad näiteks välismaistelt numbritelt. Sellest, kuidas petukõne ära tunda ning kuidas neid vältida, loe täpsemalt SIIT!