Soomes If kindlustuse poolt tehtud statistika kohaselt teevad 18 – 21-aastased autojuhid kolm korda nii palju avariisid kui 23-aastased.

Verinoorte, alles juhiloa saanud 18–20-aastaste autojuhtide tõenäosus sattuda kehavigastustega lõppevasse liiklusõnnetusse on lausa viis korda suurem kui üle 23-aastastel.

Lisaks kogemuste puudumisele annab riski suurenemisse oma panuse sõiduvahend: paljud noored autojuhid sõidavad vanade autodega, mis võrreldes uuematega on vähem turvalised.

Kogemuste lisandumine muudab juhi liikluses ohutumaks ja sellele tuginedes pakub kindlustusettevõte If nii Soomes kui Norras noortele nutirakendust, mis aitab autojuhtimist harjutada.

Kogemus, sõiduvahend ja sõidukiirus määravad saatuse

Mitte sugugi kõik inimesed pole sündinud autorooli ning oludega turvaliselt toimetulemiseks on vaja kogemust. Suur osa noortest autojuhtidest ongi äärmiselt hoolikad ja head autojuhid ning neile midagi ette heita ei ole ent kogemusi peavad hankima nemadki, et oma oskusi veelgi paremaks lihvida. Heaks juhiks õpitakse läbi elu.

Lisaks kogemustepagasile määrab noore autojuhi õnnetusse sattumise riski tihti ka sõiduk. Noored sõidavad keskmisest vanemate autodega ja mida vanem auto, seda suurem õnnetusse sattumise tõenäosus.

Kõige rohkem õnnetusi juhtub üle 20 aasta vanuste autodega sõitvate noorte juhtidega. Automarkidest esineb kõige vähem kahjujuhtumeid Saabi, Hyundai, Seati ja Citroeniga sõitvatel noortel.

Kõige rohkem õnnetusi juhtub aga neil, kelle sõiduriistaks on Mitsubishi, Mercedes-Benz ja BMW. Pole ka ime, sest need kolm marki pakuvad laias valikus sportlikke mudeleid. PPA statistika järgi on ka Eestis BMW juhid 1. kohal liiklusrikkumiste reas.

Asjaolu, et noored sõidavad vanemate autodega, on osaliselt põhjus, miks juhtunud liiklusõnnetuste tagajärjed on raskemad ja isegi fataalsed.

Kuna enamuse liiklusõnnetuste algpõhjuseks on valesti valitud sõidukiirus antud teeoludega ning noored juhid oma kogenematuses kipuvad valima liiga suurt sõidukiirust, on see koht, kus uustulnukaid järele aidata.

Alles juhiloa saanud 18–20-aastaste juhtide tõenäosus sattuda kehavigastustega lõppevasse liiklusõnnetusse on lausa viis korda suurem kui üle 23-aastastel, lisas Färkkilä.

Loe edasi SIIT