Volkswagen Grupp vallutab laiatarbeautode turgu kolme kaubamärgiga: Volkswagen, Škoda ja Seat. Autoostja jaoks ei ole teadmata, et põhiolemuselt on need üsna sama head, suurim erinevus on hinnasildil olevas numbris.

Ja ostuotsus langeb kõigil sihtturgudel järjest enam Škoda kasuks, isegi Saksamaal. Suurkontserni finantsistid on mures: pole teada, mis saab, kui trend jätkub.

Kontserni tegevjuht Herbert Diess andis tänavu märtsis teada, et aasta lõpuks vaadatakse kriitilise pilguga üle 12 automargist koosnev tooteportfell.

Lisaks kolmele eelmainitule sisaldab see mitmeid noobel- ja luksusmarke, sõiduautode kõrval ka mootorrattaid ning veokeid.

VAGi suureks eesmärgiks on saavutada suurem kasumlikkus ja portfell õhemaks muuta. Nüüd siis on esimesed plaanid avalikustatud.

Kes kellega konkureerida tohib?

VAGi plaanis on Volkswageni, Škoda ja Seati täpsem positsioneerimine. Inimkeeli tähendab see, et muutusi kavandatakse hinnastamises ja täpsustatakse markide otseseid konkurente ning seda, kes võiks olla nende ostjaskond.

Niisiis on kavas muuta Seat kallima hinnaklassi margiks, mis konkureeriks FCA kontserni Alfa Romeoga – see oli algselt ka meie keskelt lahkunud VAG juhi Ferdinand Piechi idee.

See omakorda tekitab kohe küsimuse äsjasest iseseisva sportliku ja noobli Cupra kaubamärgi loomisest: C ju justkui oleks juba samal territooriumil! Kuigi asi on veel liiga värske isegi vahekokkuvõtete tegemiseks, ei ole vähemalt esialgu kuskilt paista Cupra metsikut edu.

Škoda peaks VAG nägemuses hakkama (hinna)konkurentsi pakkuma Daciale, Hyundaile ja Kiale ehk markidele, mis kontserni positsioone Euroopas praegu enim ohustavad.

Ka siin tekib otsekohe mitmeid põnevaid küsimusi: esiteks on mainitud kolm brändi üsna erinevalt hinnastatud, teiseks ka erineva maineprofiili ja sihtgrupiga.

Dacia põhiargumendiks on hind ja lihtsus: uus Duster on populaarne ka näiteks Šveitsi ja Austria turismitalude omanike seas, sest on odavaim ja töökindlaim variant mägedes liiklemiseks. Arvestades automaksude taset on Dacia igati mõistlik valik.

Hyundai ja Kia pürgivad aga juba pikemat aega hinnateemast eemale ning asetavad sootuks rohkem disainile, kasutusmugavusele ja sportlikkusele rõhku. Ning nagu teame, on ka õnnestunud: selle kinnituseks on karika- ja diplomikapp, mis umbe üle ääre ajab.

Teisalt, kas oma praegusel kujul Škoda mitte juba ei paku neile kahele tugevat konkurentsi – seda mitte pelgalt hinna, vaid just sisuliste väärtuste alusel? Mõelgem kasvõi RS-mudelinimistule, mis üha pikemaks venib?

Lugu jätkub SIIN.