Vähemasti on see nii luksuliku Wildtrak-varustuse korral ja lisaks sobib uustulnuk nimetatud rolli veel seepärast, et on omasuguste seas üks nägusamaid autosid, Rangeri vedrustus tagab hea sõidumugavuse ka koormata sõidul ning mootoriruumist ja jõuülekandest kostvad uudised lubavad varasemast 9% tagasihoidlikumaid joomakombeid. Tänu endistest väiksema töömahuga jõuallikatele on uuendatud Ranger nüüd oma võistlejatega sarnasem, ent peagi Eestissegi jõudva Ranger Raptori olemasolu teeb kõnealuse veoki taas unikaalseks kõigi temasuguste seas.

Viimane on väärkohtlemist paremini taluva raami, täiendatud veermiku ja maastikurehvidega varustatud erimudel, mis on valminud ookeanitaguse suurema nimekaimu eeskujul, millega võib pärast nõuetekohase turvavarustuse paigaldamist minna või maastikurallile. Baasmudelist erineb see lisaks kõrgemale kliirensile (+51 mm) veel 150 mm laiema rööpme, paremini kaitstud kõhualuse ja pikema käiguga vedrustuse poolest, milles kasutatavate toekamate amortisaatorite käik on baasmudeli tükkidest pikem (32% esiteljel ja 8% tagapool).

Kui see versioon sõidab sama hästi, kui kunagi katsutud viimase põlvkonna Ford F-150 Raptor, siis on tegu halbadel teedel ja kõnnumaal sõltuvust tekitava aparaadiga, aga see mudel vääriks eraldi lugu ja seepärast pöördume me proovisõidu ootuses tavaversioonide juurde tagasi.

Ford Ranger

Nelja „potiga“ pajad

Tehnika poolel on uudiseks nelja silindriga diiselmootorid, mis kõik kaheliitrise töömahuga. Ühe turboga versioonid arendavad 96 kW/130 hj (340 Nm) ja 125 kW/170 hj (420 Nm) ning kirsiks tordil on kahe turboga jõuallikas – 157 kW/213 hj (500 Nm), mille leiate ka Raptori mootoriruumist ja mis asendab varasemat viie silindriga 3,2-liitrist jõuallikat.

Autosid pakutakse kolme kabiiniga – lühike Regular Cab, poolpikk Super Cab ja pikk Double Cab – ning meil pakutavad versioonid on kõik aeglustiga nelikveolised sõidukid. Tavasõiduks annab kasutada ka tagavedu ja autod varustatakse kas kuuekäigulise manuaal- või suuremalt „eff-sajaviiekümnelt“ pärineva kümnekäigulise automaatkäigukastiga. Varustustasemeid on viis – XL, XLT, Limited, Wildtrak ja Raptor – ning viimati nimetatud tippmudelit pakutakse ainult pika kabiini ja „automaadiga“.

Lühikese kabiini korral on veokasti põrand 2317 mm pikk (laius 1560 mm, rattakoobaste vahel 1139 mm), poolpika kabiiniga autol on selleks 1613 mm ja pika kabiiniga „isendil“ 1545 mm – ning ainsaks erandiks on taas Raptor, mille veokasti põrand on 30 mm pikem kui teistel pika kabiiniga versioonidel. Mudeli kandevõimeks on maksimaalselt 1252 kg ja need veokid võivad vedada piduritega haagist, mis tohib kaaluda maksimaalselt 3,5 tonni.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena