Praeguseks on projekt Venemaal rohelise tule saanud ning väidetavalt on ka 80 protsenti tee ehitamiseks vajalikest kruntidest juba kokku ostetud. Projekt peaks valmima (Hiina) erainvestorite ning riigi toel ning selle kogumaht Venemaa osas on umbes 8,4 miljardit eurot, vahendab CNN.

Ülikulukale projektile kulunud raha loodetakse tagasi teenida teemaksude abiga. Venemaa võimude hinnangul teenitakse tee läbilaskvust arvestades raha tagasi umbes 12 aastaga.

Kuigi hiinlased pole veel konkreetset tee-ehitust täpsemalt kommenteerinud, lähevad selle eesmärgid väga hästi kokku 2013. aastal Hiina presidendi Xi Jinpingi poolt välja hüütud Belt and Road (BRI)-projektiga, mille eesmärk on luua uusi kaubandus- ja transpordikoridore nii Aasia, Aafrika kui ka Euroopa suunal. Projekt hõlmab nii uute sadamate, raudteede kui ka maanteede ehitamist.

Kuna Vladimir Putin käis aprillis hiinlaste projekti rahvusvahelisele koostööle pühendatud foorumil, võib eeldada, et mingisugune kokkulepe hiinlastega on konkreetse teelõigu ehitamiseks olemas. Varasemalt on hiinlased ja venelased BRI projekti raames tihedalt koostööd teinud, seega on suure tõenäosusega tegemist kokku lepitud trassiga.

Belt and Road projekti raames välja ehitatav suuresti Aasiat ja selle lähiümbrust puudutav taristuvõrgustik saab Hiina võimude plaani kohaselt valmis 2049. aastal, Hiina Rahvavabariigi 100. juubeliks. Esimesed projektid on seejuures juba valmis saanud - 2013. aastal lõpetati nn Euraasia maasilla raudteeprojekt, mis ühendas Euroopa ja Hiina omavahel raudteed pidi. Plaanis on aga veel mitmeid suuremaid ja väiksemaid projekte, näiteks Hiina ja Türgi omavaheline ühendamine kuid ka projekt, mis ühendaks Hiina, Mongoolia ja Venemaa.