Jaguar Land Rover ja BMW andsid sel nädalal teada, et edaspidi vaadatakse elektrilisse tulevikku üheskoos: uued mudelid hakkavad jagama elektrilisi jõuallikaid, käigukaste ja juhtaju ning muud elektroonikat. Osad valmistatakse siiski kummagi tootja oma tehastes.

BMW arendusjuht Klaus Frölich kinnitab, et kahe korporatsiooni koostöö võimaldab tulevaste ostjate ootusi paremini aimata ja kiiremini täita.

Ridade vahelt lugedes: JLR ja BMW panevad seljad kokku, et olla suurte akutootjate jaoks atraktiivsemad ja jagada hiigelkulutusi, mida elektrifitseerimine endaga kaasa toob.

Jaguaril õnnestus küll enne Audi e-troni ja M-B EQC-d tulla turule oma I-Pace elektriautoga ning võita COTY 2019 auhindki, aga turuliidri Teslaga konkureerida see auto ei suuda. Hind on kallis ning sõita saab vähe, ka esmaklassiauto harjumuspärasest kvaliteetsusest jääb kröömike puudu.

Peadisainer Ian Callum paneb ameti maha

Teine uudis, mille Jaguar Land Rover sel nädalal meediale saatis, on kurb mis kurb. Nimelt on otsustanud Jaguari 64-aastane peadisainer Ian Callum 20-aastase karjääri ettevõttes lõpetada ja paneb ameti maha, põhjendades seda vajadusega, pühenduda teistele disainiprojektidele.

Ian Callumi asemel astub Jaguari disainerite etteotsa senine loovdisaini juht Julian Thomson. Legendaarne šotlane jääb JLR juures tegutsema disainikonsultandina.

“Mul on olnud Jaguaris uskumatult vägev karjäär,” teatas Callum pressiteates. “Üks mu suurimaid edulugusid oli uue XF loomine, sest see mudel oli uue ajastu alguseks, nihutades Jaguari piire traditsioonilistest disainist kaasaegsema juurde. See oli märkimisväärne pöördepunkt tootja ajaloos.”

Callum lisas, et 20 aasta jooksul on ta andnud Jaguarile endast kõik, aidanud tugevdada brändi kuvandit ja loonud autosid, mis inimesi kõnetavad:

“Tunnen, et mul on aeg edasi liikuda. Julian Thomsoniga olen koos töötanud 18 aastat, ta on suure talendiga looja ja absoluutselt ainuõige inimene ellu viima Jaguari järgmist disainipeatükki.”

40 aastat kullaproovi

Callum on autodisaini maailmas olnud ühtekokku 40 aastat ning on üks neist suurkujudest, keda võib vabalt nimetada elavaks legendiks.

Ian alustas 1979. aastal Fordile autokomponentide kujustamisest, 11 aastat hiljem liitus ta Tom Walkinshaw’ disainibürooga, kus oli osaliselt vastutav Aston Martin DB7 loomise eest.

1999. aastal sidus ta end paralleelselt Jaguariga, samal ajal juhtides Aston Martini loovgruppi ja võttes enda kanda suure osa DB9 ja Vanquishi disainimisest, kuigi kogu au selle eest oli omistatud Henrik Fiskerile.

2006. aastal loodud XK oli esimene märk Callumi sügavast templijäljest Jaguari disainikontseptsioonis, selle järel tulnud XF 2008. aastal keeras ette uue lehekülje tootja ajaloos.

Sealtpeale on Callum disaininud terve rea ägedikke Jaguari mudelirivis, C-X75, F-Type’i, F-Pace’i ja I-Pace’ini välja.

Autoajalukku kirjutab Callum end kui Jaguari näo looja: enne teda kobas bränd sügavas identiteedikriisis. See kõik, mis Land Roveril oli, jäi Jaguaril puudu. Tänaseks on olukord vastupidine: LR kopeerib Jaguari ja on üha kaugemal algsest lubadusest, olla tõeline seikleja.

Julian Thomson on šotlasele vääriline mantlipärija, sest on Jaguaris töötanud alates 2000. aastast ning nagu Callumgi, olnud enne seda tegev Fordi juures. Muuhulgas on ta käe külge pannud Lotusele ja veel enne seda juhtinud eksterjööriosakonda Volkswageni kontseptautode disainikeskuses.

Asjast kirjutati SIIN