Tänavu korraldatakse juba kolmandat korda virtuaalne ringrajasõidusari Dream 2 Drive. Osaleda võivad kõigi Balti riikide elanikud, võitja saab end proovile panna tõelises võidusõidus professionaalse võidusõidutiimi koosseisus.

Möödunud aastal osales sarjas 2000 huvilist uustulnukatest kuni tõsiste e-spordi entusiastideni ning kümned tuhanded inimesed vaatasid muljetavaldavat finaali interneti vahendusel.

„Kolmas Dream 2 Drive-sari on eelmistega võrreldes avatum. Sel aastal pakutakse võimalust osaleda ka Eesti ja Läti võidusõiduentusiastidele. Ootame suurt huvi, kuid tee meistritiitlini saab olema väga keeruline.

Osalejad peavad näitama häid oskusi mitte ainult virtuaalsel võidusõidurajal, vaid olema võidusõiduks ka füüsiliselt ja psühholoogiliselt valmis.

Seda põhjusel, et virtuaalvõistluse võitja pääseb starti Balti riikide suurimal ringrajavõistlusel, Palanga 1006 kilomeetri sõidul,“ selgitab Dream 2 Drive’i korraldaja Tauras Tunyla muudatusi.

Võistlusauto, millega Palangasse kiiremaid ringe tegema minnakse

Uus valiksõiduplatvorm

Dream 2 Drive’i selle hooaja üks suuremaid uuendusi on uus võidusõiduplatvorm World Sim Series. See annab võimaluse sarjast osa võtta kõigile neile, kellel on kodus võidusõidusimulaator.

Kõik ülejäänud saavad valiksõitudes osaleda Vilniuse, Kaunase või Klaipėda „simulaatoriakadeemias“. Uus platvorm võimaldab kõrvaldada vahemaadest tulenevad takistused ning tänavu saavad sarjas osaleda ka Läti ja Eesti elanikud.

Kui valiksõidus osalemine on sel aastal lihtsam, siis 16 parema hulka jõudmine hoopis keerulisem. Möödunud aastal tuli valiksõidus läbida üks kiire ring, nüüd peab näitama ka stabiilsust ja vastupidavust.

Valiksõidu tulemus läheb kirja alles pärast seda, kui osaleja suudab veatult läbida kolm ringi. Seejärel arvutab süsteem kolme järjestikuse kiirema ringi keskmise, mille alusel selgitataksegi 16 paremat. Tänavune valiksõit toimub Volkswagen Sciroccoga Riia Biķernieki ringrajal – mõistagi virtuaalselt.

Virtuaalne võidusõit

Valiksõidud algavad 10. aprillil ja iga osaleja saab teha oma neli katset kuni 18. maini. Meistrivõistluste ja registreerimise kohta lisateavet saate veebisaidilt www.dream2drive.ee

Kiirusest üksi ei piisa

16 kiiremat simulaatorisõitjat pääsevad sarja poolfinaali nagu möödunud aastalgi. Tänavu pakub Dream 2 Drive-sari uuendust, mida pole ühelgi sellelaadsel üritusel maailmas veel nähtud.

25. ja 26. mail peavad kuusteist kiiremat sõitjat läbima spetsiaalsed füüsilise ja psühholoogilise sobivuse testid. Nädal hiljem, 1. ja 2. juunil, kohtuvad nad esimest korda virtuaalrajal vahetus võidusõidus.

„Kiire sõit ideaaltingimustes pole keeruline. Kuid selliseid hetki tuleb võidusõitja karjääri jooksul ette väga vähe.

Maailma parimad sõitjad tulevad stressiga hästi toime ja suudavad jätta oma psühholoogilised pinged raja kõrvale.

Ka keha peab olema valmis taluma suuri koormusi. Finaali kaheksa parema hulka pääsemiseks peavad Dream 2 Drive’is osalejad tõestama, et neil on kõik maailma parimate võidusõitjate omadused,“ selgitab Tauras Tunyla uue valiksüsteemi tagamaid.

Kahe eelmise aasta võitjad Martynas Sidunovas ja Domantas Ladauskas on juba tõestanud, et suudavad simulaatoris näidatud oskusi kanda üle ka asfaltrajale. Seal tulevad juba mängu valjem müra, tsentrifugaaljõud, kiirusetaju ja risk.

Seepärast saavad poolfinaali pääsenud 16 võistlejat pärast psühholoogilise ja füüsilise sobivuse teste korraks proovida ka Dream 2 Drive’i meeskonna võistlusautot VW Scirocco GT24.

Osalejad peavad näitama, et simulaator pole ainus koht, kus nad suudavad kiiresti ja täpselt sõita. Pärast kõigi katsete tulemuste kokkuarvamist pääsevad kaheksa paremat edasi finaali.

Suur finaal toimub vähem kui kahe kuu pärast, juba 8. ja 9. juunil. See koosneb kolmest sõidust juhuslikult valitud radadel.

Igas sõidus kasutatakse erinevaid autosid. Selline süsteem annab eelise võidusõitjatele, kes suudavad kiiresti muutuvate tingimustega kohaneda.

Finaali võitja kuulutatakse ametlikult uueks Leedu meistriks virtuaalses ringrajasõidus Dream 2 Drive. Lisaks auhinnale saab ta võidusõitjalitsentsi, täieliku võidusõiduvarustuse, isiklikud tunnid autosporditreener Jonas Dereškevičiuselt ja koha professionaalse võidusõidumeeskonna Tauras Racing Volkswagen Scirocco GT24 roolis Palanga 1006 kilomeetri sõiduks.

Unistusest päris võistlusrajani

Möödunud aasta Dream 2 Drive’i võitja Domantas Ladauskas lõpetas oma esimese hooaja pärisvõidusõidus viienda kohaga Fast Lap-sarja lõpuetapil. „Unistusest võistlusrajani – ma ei oskaks oma eelmist suve paremini kirjeldada.

Eelmise aasta võitja Domantas Ladauskas ja tema kõrval peakorraldaja Tauras Tunyla

Aeg valiksõitude algusest kuni Fast Lapi võistluseni möödus nagu ühe hetkega. Aga kui peatun ja mõtlen, kui palju on selle aja jooksul muutunud, siis imestan isegi.

Lisaks sellele, et olen Tauras Racingu meeskonna sõitja, ümbritsevad mind uued sõbrad, kes tunnevad autovõidusõidu vastu samasugust kirge,“ meenutab mullune võitja.

Tänavu aitab Domantas Ladauskas oma meeskonnal punkte koguda Balti riikide kestvussõidu sarjas (BEC).