Aastal 1966 lisandus Fordi mudelivalikusse maastur nimega Bronco, mis sai kiiresti legendiks ning müügihitiks. Esimene mudelipõlvkond püsis tootmises koguni 11 aastat, aastani 1977. Ühtekokku toodeti viis põlvkonda Broncot, tootmine lõpetati 1996. aastal.

Bronco areenilt lahkumise põhjuseks polnud aga mitte üksnes müügilangus (neil aegadel müüdi 20-40 000 Broncot, mis oli toote ellujäämise miinimum) vaid mitmete kehvade asjaolude kokkulangemine.

Nimelt jagas Bronco platvormi F150-ga ning 1996. aastal läbis see mudel suure uuenduskuuri, mis tähendas, et maasturi tootmine muutus keerulisemaks.

Ford otsustas Bronco uude platvormi mitte investeerida, sest “rahvamaastur” teeninuks kulutused ei-tea-millal tagasi. F150ga samale alusele ehitamine tähendanuks aga toodangus seisakuid, sest liin tulnuks häälestada teisele mudelile ümber.

Samal ajal F150 uuendamisega valmistus Ford Ühendriikides neljaukselise maasturi tootmiseks, uskudes, et edaspidi eelistavad ostjad (peamiselt pereinimesed) just seda.

Ent siinkohal tehti valearvestus. Fordi maasturist vabaks jäänud koha hõivasid kiiresti konkurentide 2-ukselised džiibid – Toyota 4Runner, Jeep Wrangler jt.

Käimasolev maasturibuum ajendas aga Fordi ajaloopärandit värske pilguga üle vaatama. Sündis otsus Bronco uueks tulemiseks, mis saab reaalsuseks mudeliaastaga 2020 (Euroopas 2019) – seega jääb meil taassündi veel aastajagu oodata.

Uhiuue Bronco omanikuks võib aga saada otsekohe. Tegemist ei ole mõistagi eelmainitud uudismudeliga, vaid hoopis esimese põlvkonna Bronco taassünniga. Uusklassiku võib endale nüüd ja kohe soetada igaüks.

Tuttuus täiesti vana Bronco - jah, palun!

Ühendriikides, Illinoisi osariigis tegutsev ettevõte Gateway Bronco on alates 2016. aastast tegelnud esimese generatsiooni Broncode restaureerimise ja moderniseerimisega.

Gateway Bronco on ühtlasi esimene tootja, millel on nüüdsest olemas Fordi-poolne heakskiit ehk sealsete standardite kohane sertifikaat uusklassiku tootmiseks.

Hetkel pakub firma kolme tüüpi ennistatud Broncosid – taastatud originaalmudeleid, originaalveermiku ja raaminumbrite, kuid uute kereosadega.

Lisaks sellele võib nüüdsest siis soovi korral osta ka täiesti uue “vana” eksemplari, mis on ehitatud nullist sõitvaks, tehase komponente kasutades ning põlvkondade eripärasid arvestades.

Gateway ehitatavate Ford Bronco maasturite jõuallikaks on Fordi (kah legendiks saanud) Coyote V8 mootorid, mida vajadusel täiendatakse kaksikturboga, Shelby mehaanilise ülelaaduri või Borla kütusepihustitega.

Bronco kerepaneelid pärinevad offroad-varuosade tootjalt Wild Horses 4×4, neid muudetakse jäigemaks ja optimeeritakse. Kasutatakse ka teiste allhankijate teenuseid.

Niisuguste uusklassikute tootmine on Ühendriikides võimalik juba mõnda aega tänu väikeseeriate tootmist puudutavale seadusandlusele, mis võimaldab legaalselt mööda minna uute autode kohta käivatest karmidest turvalisus- ja saastenormidest.

Gateway Bronco mudelite puhul on tegemist uute autodega, seda ka garantii seisukohast, mis võib olla nagu uutelgi Fordidel 5 aastat.

Gateway kodulehel pakutakse hetkel kolme Ford Bronco mudeliversiooni, mille hinnad jäävad 110 000 – 160 000 euro vahemikku. Lisaks on valikus ridamisi täismahus taastatud eri aastakäikude maastureid. Kui ka kohe ei osta, siis silmailu pakuvad meistrite tööd külluslikult.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena