Võib seega uskuda, et Google'i esindajad olid väga häiritud, kui selgus, et tohutu petu-reklaamivõrgustik on neilt "sadades miljonites" reklaamikäivet röövinud (täpne summa on avalikustamata).

Mis veel hullem: rööv-võrgustik põhines kaudselt Google'i enda tööl ja vaeval – rakendustel, mida levitas lahkelt Google'i äpipood Play Store.

Skeem oli vägev, nutikas ja kokkuvõetult selline:

* petturid ostsid arendajatelt Play Store'is leiduvaid eri äppe,

* hoidsid neid käigus edasi,

* samal ajal jälgisid, et kuidas inimesed äppe täpselt kasutavad

* siis saatsid petturid palju tarkvaralisi roboteid ehk bot'te samasugust veebiliiklust tekitama ja hakkasid tekitatud liikluse toel äppidesse reklaamipinda müüma (millest osad täitis Google ise)

* raha liikus offshore-firmadele, mis on registreeritud sellistes toredates paikades nagu Küpros, Malta, Briti Neitsisaared, Iisrael ja Bulgaaria

* kuna ostetud äpid olid endiselt käigus, siis kasutajad tekitasid ka "päris" liiklust, mis bot'tidega loodud liikluse avastamise raskemaks muutis

Enamik ostetud ja skeemis kasutatud äppidest olid mobiilimängud, sest need on tavaliselt tasuta, aga paljud suudavad reklaami müües korralikku käivet tuua (lisaks äpisisestele maksetele, et mängus lisanänni osta).

Aga petturid ei põlanud mh ära ka taskulambi-, enesepiltide tegemise ja tervisliku toitumise äppe. Kokku oli petturite ostetud äppe installitud 115 miljonit koopiat, neist kõige popimat (EverythingMe) 20 miljonit. Nii et liiklust tekitavaid kasutajaid jagus.

Google sai asjale lõpuks jälile ja hakkas petturite kasutatud äppe Play Store'ist eemaldama. Kadumaläinud käivet on ilmselt üsna raske kokku arvutada, aga üks allikas väidab, et see oli umbes 75 miljonit dollarit (65,7 miljonit eurot) aastas.