WHATCAR? ARVUSTUS | Audi A6: paleepööre
Kaheksas Audi A6 on kaks numbrit väiksem Audi A8, sest jagab suurema vennaga komponente ning jäljendab viimast lisaks stiilinõksudele ka tehnoloogia ja kaasavara osas. Eelkäijast suuremale, raskemale ja avarama sõitjateruumiga sedaanile on saadaval 39 (!) elektroonilist abimeest ja see tuleb toime vägitükiga, mida pole suutnud ükski eelkäija. Nimelt jättis kuuesilindrilise ottomootoriga A6 55 TFSI libedal pinnal tänu nelikveole ja nelikroolimisele sedavõrd innuka ja kuuleka mulje, et näib sõidurõõmu osas suutvat konkureerida ka klassi senise mõõdupuu BMW 5. seeriaga. Mugav ja hästi viimistletud oli A6 varemgi, ent nüüd on keedusesse visatud ka nõudlikke juhte köitvaid osiseid, mida tuli sealt varem luubiga otsida.
Lisaks on see mudelite A8 ja A7 Sportback järel juba kolmas Audi, mida pakutakse „pehme hübriidina“. Uustulnuka mootoriruumis täidab starteri ülesandeid mootorgeneraator, mis „suhtleb“ väntvõlliga laia rihma abil ja salvestab aeglustustel energiat auto tagaosas olevasse liitium-ioonakusse. Kogutud energiat kasutatakse kiirenduste toetamiseks ja mootori käivitamiseks, kui see on väiksema kütusekulu nimel seisatud (korraga kuni neljakümneks sekundiks). Viimane ehk nn kulgemisfunktsioon töötab kiirusvahemikus 55-160 km/h ja 48-voldise elektrisüsteemiga autodel – ehk kõigil kuuesilindrilistel isenditel – vähendavat see keskmist kütusekulu 0,7 liitrit 100 km kohta. Ülejäänud (väiksemate) mootorite korral kasutatakse 12-voldist elektrisüsteemi.
Nurruv osakond
Baasmudeliks on kolmeliitrise turbodiisliga varustatud 50 TDI, mille V6 arendab 210 kW/286 hj ja 620 Nm @ 2250-3000 p/min. Ottomootoreist on aga esiti saadaval 55 TFSI, mille kolmeliitrine V6 arendab maksimaalselt 250 kW/340 hj ja 500 Nm @ 1370-4500 p/min. Tootja andmetel jääb „õlipõletaja“ keskmine kütusekulu vahemikku 5,5-5,8 l/100 km ja 100 km/h saavutatakse 5,5 sekundiga. Ottomootor kulutab 0,4 s vähem, selle keskmiseks kütusekuluks olevat 6,7-7,1 l/100 km. Ülejäänud jõuallikad järgnevad hiljem. Kõik V6-mootoriga autod tuuakse turule koos nelikveo ja automaatkäigukastiga, milleks diiselmootoril on kaheksakäiguline tiptronic, ottomootoril aga seitsmekäiguline kahe siduriga S-tronic. Lähtuvalt käigukastist erinevad ka autode nelikveosüsteemid.