"Sõiduk liigub siitkaudu kollektsionääri juurde," kommenteeris masina Eestis viibimise põhjuseid masinaga tegeleva TruckParts Eesti OÜ müügijuht Margus Pihelgas. "Hetkel ei ole teada, millal sõiduk kollektsionäärini jõuab, selleks on masin vaja võtta kaheks osaks ning saata eriloa alusel traalidega kohale," ütles mees.

Tegemist on Nõukogude Liidu ja Venemaa armee poolt kasutatava Vityaz DT-30 linttransportööriga. Masin on tuntud oma suurepärase maastikuläbivuse poolest ning seetõttu kasutuses ka paljude keerulistes maastikuoludes opereerivate eraettevõtete poolt nii töötajate kui ka materjalide transpordiks. Ka Rootsi toimetatav masin oli kasutusel maavarade kaevandamisega tegelevas eraettevõttes. Näiteks kasutavad selliseid masinaid Gazprom ja Rosneftegaz.

Soomustransportöör disainiti 1971. aastal, kuid tootmisesse ja kasutusse läks see 1982. aastal. Masina välja töötamise põhjuseks oli vajadus suurema kandevõimega linttransportööri tarvis, mis suudaks opereerida ka keerulisemates maastikuoludes näiteks nagu Põhja-Venemaal valitsevates lumistes tingimustes või kõrbes - nimelt oli Nõukogude Liidul parajasti pooleli Afghanistani sõda.

Sel konkreetsel mudelil, ehk Vityaz DT-30 mudelil on kandevõimeks 30 tonni. Lisaks töötati välja ka DT-10 ja DT-20 mudelid, mille kandevõimed olid vastavalt 10 ja 20 tonni. Masinal on V-kujuline 12 silindriline diiselmootor, mille võimsus on umbes 530 kilovatti. Tänu eelsoojendile on võimalik mootorit käima panna lausa -50 kraadises pakases.

Nagu nimi ütleb, kasutatakse soomustransportööre valdavalt sõdurite ja muude sõjaliselt oluliselt esemete (laskemoona, relvasüsteemide) transpordiks. Eesti Kaitsevägi kasutab sellel otstarbel valdavalt Pasi soomustransportööre, kuid keerulisemates maastikutingimustes kasutatakse ka Rootsis toodetud Bandvagn 206 linttransportööri.