Briti firma Shazam Entertainment Company samanimeline äpp on üks maailma populaarsemaid nutirakendusi, mille eesmärk on lihtne: teatab sulle, et mis on selle toreda muusikapala (või filmi, telesarja või reklaami) nimi, mida sa praegu kuskil viibides kuuled.

Selleks pead lihtsalt äpi käivitama, mis salvestab nutiseadme mikrofoniga lühikese heliklipi, saadab selle veebi teel andmebaasiga võrdlemiseks ja teatab kõigest sekundite jooksul ka vastuse.

Muidugi ei tunne Shazam iga jumala muusikapala (või filmi, telesarja või reklaami), mis on maailmas kunagi salvestatud. Aga see teab piisavalt, et kuuluda popimate äppide hulka üldse.

Shazami populaarsus ja kasulikkus meeldis ka tehnoloogiagigandi Apple juhtkonnale, mis teatas äsja ettevõtte äraostmisest; lepingu väärtus on ümmarguselt 340 miljonit eurot.

Shazami väärtuseks hinnati veel üsna hiljuti oluliselt suurem summa – ca 850 miljonit eurot –, aga eks see ole suuresti õhku kirjutatud suurus ja sõltub suuresti ka majandustegevuse edukusest. Shazami 2016. aasta käive oli kõigest ca 3,4 miljonit eurot.

Aga niigi ülirikas Apple ei ostnud briti firmat muidugi lootuses kiirelt natuke raha teenida. Üks eesmärk on Shazami tehnoloogia abil hoopis oma toodetele nagu digiabiline Siri ja muusikateenus Apple Music väärtust lisada ning konkurentide oma õõnestada.

Kui Apple näiteks teenuse praegusel kujul hingusele saadaks, siis rivaal Spotify jääks iga päev ilma sadadest tuhandetest huvilistest, kes mingit lahedat heliteost kuulevad, selle nime ja autori Shazami abil kindlaks määravad ja sealt edasi Spotifysse suunduvad.

Apple'it huvitab ilmselt ka Shazami loodud täiendatud reaalsuse lahendus, see on ala, millele ka õunafirma aina enam tähelepanu pöörab.

Teoreetiliselt on võimalik, et Apple lisab Shazami või selle abil loodud uue teenuse oma tulevaste nutiseadmete põhiäppide koosseisu. Ka Google'il on uusimale tipptelefonile Pixel 2 lisatud võimekus helipalasid kuulata ja ära tunda.