• • Crewe vabriku esimene linnamaastur, mis on esimese Bentleyna saadaval ka turbodiisliga
  • • Omab suurepärast vee-kaheksat, mille „toitmiseks“ kasutatakse muu hulgas ka elektriliselt käitatavat kompressorit
  • • Baashinnaks on Eestis 175 800 eurot (Bentayga Diesel)

Samas pole Bentley käekäik olnud kunagi liiga lihtne ja peaaegu saja-aastase ajaloo jooksul on ettevõte pidanud mitu korda nii asukohta kui ka omanikku vahetama, mis on ühe autotootja jaoks mõlemad üsna suured vapustused. 1998. aastal libises Bentley Volkswageni omandusse ja ehkki esmalt liikusid asjad ootuspärases suunas, pandi mõne aasta eest tuli alla ka sellisele pajale, milles valmivat keedust võiks vabalt võrrelda eelmainitud kataklüsmidega. Siinkohal käib jutt mõistagi Bentley esimesest linnamaasturist, millel mudelinimeks Bentayga.

Puristide silmis peegeldub õud

Ehkki möödunud aasta alguses turule toodud Bentayga mõjub seniste mudelite kõrval siiani võõralt, võib just see auto mõjutada Crewe „värkstoa“ edasist käekäiku enam, kui ükski teine senine mudel on suutnud. Bentayga jagab platvormi Audi Q7-ga – omades tänu 48-voldisele elektrisüsteemile ka moodsaimat turva- ja mugavusvarustust kui ükski varasem Bentley – ent erinevalt „quu-seitsmest“ puudusid sellel alguses valikust nii seitsmekohaline versioon kui ka juhitav tagatelg, millest esimene on nüüd lisavarustuse hulgas samuti olemas.

Bentayga ainsaks jõuallikaks oli siiani 6,0-liitrine bensiinitoitel W12, mis arendab kahe turbokompressori najal 608 hj, ent nüüd on kõigi puristide õuduseks saadaval ka neljaliitrise töömahuga V8, mis on ettevõtte ajaloos esimeseks diislikütust põletavaks mootoriks. Sama mootori leiate ka Audi SQ7-st ja ülelaetuna on säärase V8 „strateegilisteks näitajateks“ 320 kW / 435 hj ja 900 Nm. Atmosfäärisaadusi suruvad neis jõujaamades silindrite suunas elektriliselt käitatav kruvikompressor ja kaks järjestikku tööle pandud turbolaadurit, mille kaasabil lennutatakse 2,5 tonni kaaluv mürakas „nullist sajani“ napi 4,8 sekundi jooksul.
Loe edasi ja vaata pilte siit