• • Värskendatud Yarise kerepaneelid varjavad enam kui üheksatsada uut detaili
  • • Baasvarustusse kuuluv ohutuspakett Toyota Safety Sense sisaldab muuhulgas ka automaatseid kaugtulesid
  • • Uuendatud versioonide hulgast on odavaim 69-hj 1,0 VVT-i jõuallikaga varustatud kolmeukseline luukpära, mille eest küsitakse baasvarustuses 10 900 eurot

Aasta lõpus on väikeseerias müüki jõudmas ka esiveoline Yaris GRMN (esimesel pildil olev vasakpoolne auto), mis ei pea vähemasti väikeautode seltskonnas sooritusvõime osas kellegi ees silmi maha lööma, sest selle 1,8-liitrine ottomootor arendab mahtkompressori (!) toel 210 hj. Siinkirjutaja poleks sugugi imestunud, kui just tänu sellele ülelaadimise viisile, piiratud libisemisega diferentsiaalile ja suurtele esipiduritele räägiksime täna Yaris GRMN-st kui juba sisuliselt läbimüüdud paharetist.

Lisaks esiosale uuendati ka Yariste tagaosa ja need muudatused polnud ainsad, sest Toyota sõnul on uustulnuka kerepaneelide all enesele koha leidnud enam kui 900 uut detaili. Valikus on uued jõuallikad, autot saab soetada välisvärviga samas võtmes teostatud kahevärvilise interjööriga ja kõigi autode baasvarustusse kuulub ka ohutuspakett Toyota Safety Sense, mis sisaldab avariiennetust koos autonoomse hädapidurdusega, sõidurajal paiknemist jälgivat abimeest, automaatseid kaugtulesid ja liiklusmärkide tuvastust. Juhile suunatud informatsioon kuvatakse 4,2-tollise diagonaaliga värvilisele TFT-paneelile, mis paikneb näidikupaneelis olevate „kellade“ vahel.

Neli jõuallikat ja hübriidajam

Mootorite osas on suurimaks uudiseks 1,5-liitrine vabalthingav 1,5 Dual VVT-iE (pildil), mis asendab valikus 1,33-liitrise ottomootori. Uue jõuallika „strateegilisteks“ näitajateks on 82 kW/111 hj @ 6000 p/min ja 136 Nm @ 4400 p/min. Toyota on uue neljasilindrilise üle iseäranis uhke, sest heitmenormidele Euro 6c vastav jõuallikas kasutavat tekkivast soojusenergiast ära 38,5%. Tänu elektriliselt juhitavale klapiajamile saab kõrge surveastmega (13,5:1) mootorit murdosa sekundi jooksul ümber lülitada Otto-tsüklilt Atkinsoni-tsüklile ja tavatarbija jaoks väljendub mõõdetav kasu selles, et tootja kinnitusel on uus – ja võimsam – jõuallikas 1,33-liitrisest eelkäijast 12% ökonoomsem.

Mootorite osas on valikus veel kolme silindriga liitrine ottomootor (51 kW/69 hj @ 6000 p/min) ja diislikütust põletav 1,4-liitrine, mille võimsusnäitajateks on 66 kW/90 hj @ 3800 p/min. Liitrine jõuallikas varustatakse viiekäigulise manuaalkäigukastiga ja 1,5-liitrisele on lisaks kuuekäigulisele manuaalile saadaval ka variaatorülekandega automaatkäigukast Multidrive S. Manuaalkäigukastide korral kulutab pisem ottomootor 100 km läbimiseks 4,3 ja suurem 4,8-5,0 liitrit bensiini. 1,4-liitrine diiselmootor on saadaval vaid kuuekäigulise manuaalkäigukastiga ja sellise isendi keskmiseks kütusekuluks on 3,5 l/100 km.
Loe edasi siit