Tõrva noorte algatusel toimuv Tõrva ÖöLAN rõõmustas Lõuna-Eesti e-sportlasi juba neljateistkümnendat korda. Peakorraldaja Aaron Kais oli tänavu aga esimest korda juhtivas rollis. Nagu paljud teised LANikorraldajad on ka tema jõudnud huvitavaid väljakutseid otsides abilisest peakorraldajaks.

Kohila LANi ajalugu veel Tõrva oma kõrvale ei küündi. Sellegipoolest on ette näidata juba kuue järjestikkuse võrgupeo traditsioon, mis Eesti maastikul on juba hobikorraldusest suure sammu kaugemale jõudnud. Korraldaja Rasmus Koit sai võrgupidude pisiku teisi LANe külastades. Kui kõige esimesel Kohila LANil oli vaid 20 külastajat, siis sel korral astus võitlustulle juba rohkem kui 100 mängijat.

Mis motiveerib võrgupeo korraldajaid?
Võrgupeod põhinevad Eestis veel traditsiooniliselt vabatahtlikul tööl. Nii Kohila kui Tõrva korraldajad sõnavad kui ühest suust, et peamiseks motivaatoriks on osalejate ehedad emotsioonid ja siiras tänu pärast kordaläinud üritust. Väiksemates paikades on noortel tihti raske vaba aja veetmiseks põnevaid väljundeid leida ja võrgupeod pakuvad selleks hea võimaluse. Muidugi annab korraldamine ka hea juhtimis- ja organiseerimiskogemuse.

Kui motivatsiooni pole korraldajate sõnul keeruline leida, siis Rasmus peab võrgupeo korralduse juures kõige raskemaks toetajate ja partnerite leidmist. Väikeses Eestis pole e-sport veel lihtsalt iga firmaomaniku ja turundusspetsialisti kõrvu jõudnud. Ka võib LANide ajal ette tulla kõiksugu ootamatuid sekeldusi. Nii Kohila kui Tõrva seisid keset võrgupidu silmitsi põhiliseks mänguks valitud Counter-Strike: Global Offensive mänguuuendusega, mis mänguserveritega omajagu muresid tekitas.

Kaks LANi korraga - konkurendid või partnerid?
Kaks võrgupidu korraga on pisikeses Eestis üsna ebatavaline nähtus. Kuna korraldajaid on vaid käputäis, jõutakse enamasti erinevate kuupäevade osas kokkuleppele. Tõrva ja Kohila LANid aga said teineteise plaanidest teada alles siis, kui midagi muuta ei olnud enam võimalik. Selle asemel, et konkurentidena mängijaid enda juurde meelitada, leiti ühiselt, et huvilisi jagub mõlemale üritusele, eriti kuna üks püüdis pigem Põhja- ja teine Lõuna-Eesti külastajaid. Koos leiti lahendusi ka mitmetele korralduse käigus tekkinud küsimustele ja väljalangenud võistlejad said soovi korral laupäeval Kohilasse lisaturniirile sõita.

Mõlemad korraldajad usuvad, et Eestis toimuvad e-spordiüritused peaksid kokku hoidma - vaid nii on võimalik tõsta üldist professionaalset taset ja anda rohkem võimalusi nii osalejatele kui ettevõtetele, kes soovivad üritusele õla alla panna.
Ainsaks miinuseks seekordse LANi juures toob Tõrva korraldaja Aaron välja ajakavas püsimise keerukuse. Finaalideks olid mõned võistlejad olnud üleval juba üle 30 tunni, mis keskendumisele oma jälje jättis. Kohila lubab järgmisel korral rohkem rõhku panna otseülekande toetamisele. Tõrva ÖöLANilt tõi seekord esikoha koju Impulse Gaming Estonia, Kohila võrgupeo võitjatiitli sai meeskond 5aces.

Tõrva ÖöLANi fännid saavad taas kokku tulla juba augustikuus. Kohila lubab huvilisi hea õnne korral rõõmustada sügisel. Mõlemad korraldusmeeskonnad jäävad üritusi hea sõnaga meenutama ja kõigi kohalike e-sportlaste nimel loodame, et ettevõtlikke noori jätkub ka edaspidi igasse Eestimaa paika võrgupidusid viima.

Tõrva ÖöLAN tänab omalt poolt Viljandi Kutseõppekeskust, Tõrva ja Valga Avatud Noortekeskuseid. Kohila LANi korraldusele ulatasid abikäe Photopoint, Tele2, Starman, Särtsupoisid, Exit Room, Janrem Auto, Playtech, Skypark, TTÜ Filmiklubi, PlayFair, TTÜ IT-teaduskonna üliõpilaskogu, Boom eSports ja BoomCast, Kohila Gümnaasium ja Kohila Vald.