See algaks umbes niiviisi: “Ühel toredal päeval võttis Fordi töötaja John Smith tööle kaasa oma 7-aastase põnni ning küsis temalt, milline oleks tema unistuste auto...”, kirjutab Accelerista.

Edasine on juba eos ajalugu, mida autohuvilised väljahõikamisest saadik kannatlikult oodanud on – mitte iga päev ei luba Sinine Ovaal müüki paisata uut nelikveolist megakuumpära, mille mudelinimes on uhkelt kõrvuti legendaarsed R ja S.

RS – MIS LOOM SEE VEEL ON?

Täheühend RS peaks iga rallihuvilise jaoks tuttav olema. Tähistavad need tähed Rallye Sporti, külge poogiti need aga vaid Fordi ekstreemseimatele masinatele – tihtipeale tänavalegaalsetele ralliautodele, mida homologeerimise eesmärgil väikestes numbrites toodeti.

Just seetõttu kutsuvad fännid RS-i mõnikord hellitavalt ka Ridiculous Speed’iks. Nüüd lisandus ekstreemsete Fordide nimistusse kolmekümnes variatsioon, mis paljude kriitikute arvates on üks paremaid autosid… terves maailmas.

Mudeli väljakuulutamisest saadik on Ford osanud vajutada kõigile õigetele nuppudele autohuvilise peas ja südames.

Nelikvedu? Ikka saab. Kuuekäiguline manuaalkast? Olemas. Nullist sajani viie sekundiga? Teeme kiireminigi. Vali ja soovi korral paukuv väljalase? Muidugi! Aa, ja viskame sinna hulka ka Ken Block’iga koostöös arendatud Drift Mode’i. Jep, sa võid oma pere auto peale panna ning poest tagasi sõites ringteid suitsuseks joonistada.

PÕGENEMINE LÄTTI ALGAB

Ford andis oma kahtlemata nõutuima proovisõiduauto mulle lahkelt terveks pikaks nädalavahetuseks. Ja mida targemat oli selle ajaga teha kui Lätti põgeneda – saab pika proovisõidu teha ja lisaks ei pea kulutama energiat kõigi nende peale urisemisele, kes äkitselt sõidusooviga välja ilmuvad.