Mingi suupiste populaarsus võib öelda mõndagi riigi kohta, kus see edukalt müüb.

USA Hershey tahvlid maitsevad nagu okse!

Snäkitootjad ei saa pakkuda igas riigis samu asju, sest inimeste maitsed erinevad vahel kardinaalselt.

USAs müüdavad šokolaaditahvlid Hershey'smaitsevad näiteks eurooplaste ja kanadalaste meelest okse moodi.

Asi on tootmisprotsessis (täpsemalt kontrollitud lipolüüsis), mis annab tollele maiusele võihappe tõttu pikantse, kergelt hapu maitse.

Eurooplastele ja kanadalastele toob see nüanss aga meelde okse, ilmselt sest nad on harjunud tumedama šokolaadiga.

Nii et Hershey toodang USAs on maitselt erinev mõnegi teise riigi omast!

Nigeeria toodab palju kakaod, aga šokolaadist väga ei hooli

Nigeeria toodab palju kakaod – nad on suuruselt neljas kakaoeksportija maailmas – aga nende kõige popimas maiuses šokolaadi pole.

See toode on TomToms – suhkrupõhine komm, kus on hoopistükkis suur annus mentooli.

Saudi Araabia armastab alkoholivaba õlut

Lähis-Idas on alkoholivaba õlu palju menukam kui läänes, sest alkohol on paljudes sealsetes riikides keelatud.

Küll aga meeldivad saudiaraablastele mitmed juba algupäraselt alkovabad lääne joogid nagu Coca-Cola.

Hiinlased tahtsid Oreo küpsist erikujul

Kraft Foodsi esimene katse (1996. aastal) Oreo küpsised Hiina turule tuua lõppes edutult. Sealsed tarbijad tahtsid kreemitäidist ja küpsist tavapärasest erinevas vahekorras.

Hiinas müüdavad Oreod meenutasid selle tulemusel mingil ajal välimuselt šokolaadikõrsikuid, mitte nagu meil – kahte ümmargust küpsist, mille vahel on kreemikiht.

Nüüd on saadaval ka tavapärase kujuga Oreod, aga ka selliste maitsetega, mis vähemalt eestimaalasele võõrad (nn sünnipäevatort, roheline tee ja maasikas jm).

Foto: Wikimedia Commons / Natasha

Jaapanis on 200 sorti KitKati!

KitKat on Jaapanis tohutult populaarne ja müügil rohkem kui kahesajas variandis, teiste hulgas sojakastme-maitselisena.

Põhjus peitub Jaapani poodiderohkuses, kus kõigil on vajadus kuidagi arvukatest konkurentidest eristuda. Seetõttu ilmub pidevalt ka eri maitsega KitKatisid, tihtipeale piiratud koguses.

Tai armastab kuivatatud merevetikaid

Merevetikad pole läänes just väga menukad, aga on suur äri Aasias, kus enamik nii toodetakse kui ka alla kugistatakse.

Tais on populaarne kuivatatud merevetikate tootja firma Tao Kae Noi, mida juhib 30aastane rikkur Aitthipat Kulapongvanich, kelle edulugu võiks võrrelda Mark „Facebook“ Zuckerbergi omaga. Noore kröösuse elu põhjal valmis mõne aasta isegi film „Top Secret: Wai roon pun lan“ („Miljardär“).

Just nii: Aasia vaste Zuckerbergile töötab merevetika-snäkkide äris!

Foto: Wikimedia Commons / SpLoT, Nimur

McDonald’s nägi prantslastele meeldimiseks vaeva

Prantslased on ikka oma toidukultuuri üle uhkust tundnud, mistõttu McDonald’si kannakinnitamine sealsel turul oli raske. Kiirtoiduketi arendajad püüdsid seda esmakordselt 1972. aastal, ja edutult. 1990ndatel tekkis Micky D vastu isegi prantslaste rahvuslik liikumine.

Huvitaval kombel on Prantsusmaa praeguseks muutunud McDonald’si jaoks tasuvuselt teiseks turuks, kohe USA järel.

Kuidas ometi? Tootevalik muudeti prantsuspäraseks, alustades populaarsete kohalike kookide pakkumisest nagu Mandise. Isegi McD’si logol asuvad kaared on Prantsumaal kuldse asemel maitsekalt rohelised.

Rumeenia hittsnäkk on Orbit!

Rumeenlaste lemmiksnäkk on… Orbiti närimiskumm. Terve Ida-Euroopa on kiindunud mõttesse, et nätsunärimine teeb head – aitab hammaste eest hoolitseda ja hingeõhu värskendada.

Orbiti Rumeenia-reklaamikampaaniad ja Facebooki-leht rõhuvad sellest lähtuvalt nätsuostmise soodsale mõjule suutervise eest hoolekandmisel. Samasugune taktika on Orbiti turundusel ka Venemaal ja Poolas.