Fiat Panda Cross: väärtuslik väikemaastur saab maastikul hakkama

Miks Fiat oma 1980. aastal ilmutatud kandilisele pisiautole Panda nimeks pani, ei oska mina öelda, kuid kolleeg Tõnu on selle kohta oma arvamuse avaldanud, ja mina kaldun sellega nõus olema. Miks Pandat 1983. aastal neljarattaveoga pakkuma hakati, jääb ilmselt samuti Fiati ärisaladuseks, kuid see käik oli õigustatud -- nelikveoline Panda sai kiiresti populaarseks ning on seda ka täna, kui konveierilt tulevad juba kolmanda põlvkonna autod -- iga viies täna müüdav Panda kannab liignime 4x4.
• Efektne välimus
• Suurepärased maastikuvõimed
• Kõrge hind
Puhtast maastikusuutlikkusest on aga tänapäeva trendijälgijate püüdmiseks vähe? Nii käiski Fiat välja tippversiooni Cross. Eesti What Car? sai autot proovida Milano lähistel.
Välimus
Klassikalises mõistes ilus pole Panda iial olnud, küll aga huvitav. Cross on tava-Pandast veel pilkupüüdvam. Maasturlikum. Täiesti uue, jõulise kujunduse said kaitserauad, sealjuures kasvas pealesõidunurk 24 ja mahasõidunurk 34 kraadini. Suuremad (15-tollised) rattad suurendasid kliirensi 161 millimeetrini. Uued on ka laternaplokid nii ees kui taga.
Ja kui soovite oma autot isikupärastada, siis tuleb appi -- üllatus! -- Ameerika autoosade ja -tarvikute tootja Mopar. Kontsernikaaslane...
Sisemus
Ka tipp-Panda sisemust vääristati. Istmeid kattev kangas on uus, istmeservad aga kaetakse nahaga, nagu ka rooliratas ja käigukangi nupp. Armatuurlauda ja keskkonsooli ilmestab vasekarva plast.