"Autoomanikke on erinevaid, kuid õlivahetuse puhul jälgitakse üldiselt pigem kilometraaži kui ajalist perioodi," nendib Rain Aava, Kostiveres asuva autoremonditöökoja ARUPO OÜ juhataja.

"Reeglina tullakse hooldusesse, kui autol läheb õlituluke armatuuril põlema. Sellist tava, et tulla aastas korra oma sõidukit kontrollima ja hooldama, kahjuks ei ole."

"Kindlasti tuleks meie kliimas vahetada sõidukitel mootoriõli vähemalt kord aastas ja lühikeste sõitude puhul kasutada hooldusvälba arvestamisel tehase poolt antud normaaltingimuste asemel raskendatud tingimusi," lisab Metro Auto OÜ järelteeninduse juht Meelis Raudleht.

"Uute ja esinduses hooldatavate, sh õlivahetus, autode omanikud sellepärast väga muretsema ei pea. Enamasti kasutavad esindused õli, mille marki ja viskoossust soovitab autotootja - või samadele kvaliteedinõuetele vastavat teise tootja õli.

Kui tegu on vanema autoga või mootoriõlivaliku teeb omanik, on soovitatav uurida või paluda õlimüüjate abi, et välja selgitada, milline õli on konkreetse auto mootorile sobivaim," kommenteerib autohuviline Margo Keerme.

Kaido Kööp: kuidas õlitaset ise kontrollida

Esmalt lülita automootor välja ja lase sel mõned minutid seista. Jälgi, et auto seisaks sirgel horisontaalsel pinnal, mitte kaldu.

Mõõtmiseks kasutatakse mootori küljes asetsevat õlivarrast. Õlinivoo peab olema alumise ja ülemise piiri vahel (osadel varrastel on ka märgitud nivoo sooja ja külma mootori korral).

Lisaks mõõtevardale on paljudel uuematel autodel liigmadala nivoo hoiatustuli. Varda väljatõmbamisel ei õnnestu kohe mõõta, sest varras on üleni õline ja vajab puhastamist. Teise mõõtmisega peaks aga juba igati selge olema, kas ja kui palju on vaja õli lisada.

Kui tase on alumise märgi lähedal või alla selle, siis on kindlasti vaja õli juurde lisada. Peale valada on soovitatav umbes poole liitri kaupa ja seejärel (mõne minuti möödudes) uuesti nivood kontrollida.

Tuleb jälgida, et õlinivoo ei ületaks ülemist piiri, kuna siis hakkab õli läbi karterituulutuse mittesoovitavatesse kohtadesse sattuma. Samuti kipub õli siis vahtu minema, mis suurendab järsult selle kulu.

Kui õli on alla miinimumi, siis ei saa õlivõttur seda karterist kätte ja mootor jääb määrimata.

Kontrolli kindlasti taset enne pikemat sõitu ja korra umbes 1000 km jooksul. Kui selgub, et mootor võtab rohkem õli, siis kontrolli sagedamini.

Autodel, millel õlimõõtevarrast enam pole, tuleb jälgida ja usaldada andureid, mis annavad märku, kui õli on tarvis peale valada või vahetada.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena