Octavia pole just maailma kõige põnevam ja erutavam sõiduk, ent see on kahtlemata tark valik, mis siis, et igav. See oli enimmüüdud auto mullu ning on seda ka 2010. a. esimese 7 kuul, mil Maarjamaal on kaubaks läinud 310 eksemplari Volkswageni taustaga Tšehhi bestsellerit.

Meenutagem, kui suur ja ruumikas üks Octavia tegelikult on. See on tohutu suur! Selle pakiruum on oma klassi mahukaim (585 liitrit ilma varurattata). Sel on pikk täisgarantii neli aastat jne jne. Aus, lihtne, otsekohene ja lollikindel valik, see Škoda Octavia, vaata, millise nurga alt aga tahad.

Selle proovisõidu objektiks on aga Octavia erimudel +, mille hinnad algavad fotodel kujutatud auto kleebiseid uskudes 209.900.- kroonist. Sel on konditsioneer, 6 turvapatja&ESP ning kui raadiot ja esiistmete soojendust ning püsikiirusehoidjat ka veel mainida, saabki varustuse nimekiri otsa.

Mis aga selle va Eesti mehe närvi ajama peaks, on seda masti sõidukile paigutatud mootor. See on lihtsalt uskumatult pisike, selle töömaht on vaid veidi suurem kui kaks pinti õlut. See on 1,2-liitrine TSI turbomootor, mis ei tarbi kütusena diislit, vaid bensiini. 1,2-liitrise bensiinimootoriga Octavia! Kas olete hulluks läinud?

Parklas saadavate mõnituste vältimiseks tasuks mudelikirjast auto pakiluugil loobuda, ent päeva lõpuks jäävad pika ninaga need klounid, kes oma sama suuri peremasinaid lihtsalt tohutute, kaheliitriste jms jõuallikatega käitavad. Vot need on idioodid! 1,2-liitrine neljasilindriline TSI kasutab turbo abi ning suudab Octaviat liigutada üllatavalt reipalt. Palju reipamalt, kui taoliste ökomudelite puhul tavaliselt, mis on üldiselt ikka diiselmootoritega varustatud.

Kusjuures äärmiselt jämeda käigukangiga 6-käigulise manuaalkasti asemel saab valida ka kahe siduriga 7-astmelise DSG automaatkasti. 1,2-liitrine mootor ja kahe siduriga 7-käiguline automaatkast? On see mingi mehe jutt? On. Küllap näeme viie-kümne aasta peale ka juba vaid liitriste mootorikeste ning 8-astmeliste kastidega analooge. Sinna poole on automaailm liikumas, ent lihtsalt nii rahvalikus klassis, nagu seda on Škoda Octavia oma, poleks taolisi valikuvariante veel oodanud. Karedama maailmapildiga sõbrajõmmidele ei maksa seda kõike mõistagi välja lobiseda, kuna need löövad teile lolli jutu suhu tagasi – annavad kitli peale. 1,2-liitriste mootoritega kõlbab metsas puid teha, on nende lõplik seisukoht.

Too 1,2-liitrine fantastiline TSI pakub 105 hj ja arendab 77 kW, mis tähendab, et 100 km/h saabub otsekui hetkeliselt – 10,8 sekundiga. See on taolise mikromootori ning tolle suure kere kohta äärmiselt väle tulemus. Ning seda kõike on sõidu ajal tunda. Škoda enda 1,6-liitrine vabalthingavgi ei suuda nõnda reipalt astuda, jäädes maha mitme sekundiga. Möödasõidud 1,2 TSI roolis pole mingi piin jne.

Kokku on sel Octavia + erimudelil samas tõepoolest hoitud igalt poolt. Vähe sellest, et puudub ehk kübeke lisakütusesäästu andev stopp-start-süsteem. Puudub ka pardakompuuter, kust ilus kütusevõit kohe näha oleks, puudub ka tagaklaasi kojamees ning ukselingid on mustast plastist, mitte kere värvi. Hea, et veel bamperid ise mustast plastist pole, eks. Kuigi ehk võiksid siiski olla? Ei tea, ebainimlikult odavaks ei saa ühe auto hinda ka lasta. Siis peletab see inimesed lihtsalt eemale, tekitades kurku terava skeptitsismiokka.

Lõpetuseks siis kütusekulust. Maanteel jääb see kenasti viie liitri alla ning on keskmiselt 5,7 l/100 km peale. Kuna pardakompuutrit pole, tuleb neid andmeid uskuda, ent pole samas põhjust, miks ei peaks. Kui sõita alati nagu rekkajuht, hoides pöördeid vaid kusagil vahemikus 1200-1500 ning kuulata alati käiguvahetust soovitava abimehe sõna, pole ime, kui saab veel ökonoomsemaltki ja soodsamalt hakkama.

Austusväärse 1,2-liitrise TSI mootoriga Škoda Octavia hinnakirja ning tehnilised andmed leiad SIIT.

Üle 140 autotesti leiad alati SIIT!

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!